כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"עברנו דברים גרועים יותר"

התקרית הדיפלומטית בצ'ילה: שגריר ישראל מסביר

לאחר שהפגישה עם נשיא צ'ילה בוטלה ברגע האחרון. שגריר ישראל גיל ארציאלי מסר את גרסתו לאירועים, ואמר שמשרד החוץ הצ'יליאני מתנצל על מה שקרה. "הייתה לנו פגישה נרחבת של יותר משעה שבה הם התנצלו שוב ושוב בפניי ובפני מדינת ישראל ופתחנו דף חדש"

התקרית הדיפלומטית בצ'ילה: שגריר ישראל מסביר
גיל ארציאלי בראיון לתקשורת אחרי התקרית צילום: שגרירות ישראל בצ'ילה

שגריר ישראל בצ'ילה, גיל ארציאלי, הגיע אתמול בצהריים למשרד החוץ בצ'ילה, לאחר שנענה להזמנה של שרת החוץ אנטוניה אוררג'ולה, בעיצומה של המתיחות הדיפלומטית בין ישראל לצ'ילה, בה הנשיא סרב לקבל את כתב האמנה שלו לשגריר.

"בשבילי זו הייתה תקרית לא נוחה, אבל בהיותי ישראלי ויהודי, העם שלי עבר דברים גרועים יותר בארבעת אלפים השנים האחרונות ואנחנו הולכים להתגבר על התקרית הזו, לטובת צ'ילה וטובת ישראל ויחסינו הדו-צדדיים", הוסיף.

לאחר הפגישה מסר ארציאלי את גרסתו לאירועים, והבטיח שמשרד החוץ מתנצל על מה שקרה "שוב ושוב". היא אמר לתקשורת המקומית, "זומנתי על ידי השרה, הייתה לנו פגישה נרחבת של יותר משעה שבה הם התנצלו שוב ושוב בפניי ובפני מדינת ישראל ופתחנו דף חדש", אמר שגריר ישראל.

ארציאלי אמר כי "מדובר באירוע שיוסבר על ידי משרד החוץ הצ'יליאני. הוזמנתי ללה מונדה, הגעתי ולא נתנו לי להיכנס לשם, זה מה שקרה, וההסבר יינתן ע"י המשרד". כמו כן, הוא אמר כי בהיותם בארמון "הם אמרו שמסירת כתב האמנה תהיה בחודש הבא, באוקטובר".

"כפי שאמרתי, קיבלתי את ההתנצלות, אני מקבל אותה ואנחנו הופכים את הדף, הופכים את הפרק, משנים את הספר ואנחנו הולכים לחזק את היחסים הבילטרליים לטובת הצ'יליאנים והישראלים", הוא אמר. הוא הסביר כי השיחה נמשכה "כמעט שעה וחצי", שבה "דובר על הקשר הדו-צדדי, מה אנחנו יכולים לעשות ביחד, אני חוזר על זה לטובת העם, האנשים רוצים את מערכת הבריאות שעובדת טוב, מערכת המים, חדשנות, אנחנו יכולים לעבוד יחד בכל כך הרבה תחומים לטובת שני העמים".

לאחר הפגישה במשרד החוץ, אמר ארציאלי "במזרח התיכון יש סכסוך שנמשך 100 שנים, כפי שאתם יודעים אנחנו האנשים המקוריים שם ב-3,000 השנים האחרונות. עכשיו יש סכסוך שבו יש קורבנות משני הצדדים והמזרח החדש נמצא כבר בעידן חדש של שלום", אמר.

"רק היום אנחנו מציינים שנתיים של חגיגות עם האמירויות, עם מרוקו, עם בחריין, ו-40 שנה עם מצרים, עם ירדן. אנחנו במזרח תיכון חדש של שלום. וכאן הקיטוב בצ'ילה מסיבות שאני לא מבין הוא הרבה יותר מאשר במזרח התיכון שבו אנחנו נמצאים בדף חדש, אני מקווה שהמסר הזה של שלום, של שיתוף פעולה שקיים בין ישראל לשכנותיה הערביות, יגיע גם לצ'ילה", אמר.

כזכור נשיא צ'ילה גבריאל בוריץ' סירב לקבל את כתב האמנה של השגריר הישראלי החדש במקום, גיל ארציאלי, במחאה על מבצע "עלות השחר" בעזה בחודש אוגוסט, על פי הדיווחים בצ'ילה הנשיא שידוע בדעותיו האנטי ישראליות זעם על תקרית במהלך המבצע שבה הואשמה ישראל ב"הרג ילדים".

תקרית דיפלומטית עזה מבצע עלות השחר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד