ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"רפא נא לה"

הגיבורה מאושוויץ מאושפזת: נינה מבקש שיתפללו בשבילה

ניצולת השואה הבריטית לילי אברט בת ה-98 אושפזה בשבוע שעבר. נינה החרדי עדכן על בריאותה וקרא להתפלל למענה. "המשיכו להתפלל עבור סבתא רבתא שלי שחולה ומאושפזת בבית חולים. שמה הוא יפה שיינדל בת נחמה"

הגיבורה מאושוויץ מאושפזת: נינה מבקש שיתפללו בשבילה
לילי אברט מראה למלך צ'ארלס את המספר שחרטו על ידה הנאצים צילום: באדיבות המצלם

דוב פורמן בן ה-18, הוא נינה החרדי של לילי אברט בת 98 מבריטניה, ניצולת שואה, אשר אושפזה בשבוע שעבר. דוב אומר ל'בחדרי חרדים' כי "יש סימנים חיוביים" ביממה האחרונה.

דוב כתב בחשבון הטוויטר שלו, "תודה לכולכם על התפילות וההודעות האדיבות והמחשבות שלכם, הם חשובים לנו כל כך. אנא המשיכו להתפלל עבור סבתא רבתא שלי לילי אברט, ניצולת אושוויץ בת 98, שחולה ומאושפזת בבית חולים. שמה הוא יפה שיינדל בת נחמה".

דוב פורמן אמר ל'בחדרי חרדים' כי בריאותה התדרדרה לפתע בבית בסוף השבוע שעבר והיא נזקקה לטיפול בבית חולים. פורמן כתב כילד עם סבתא רבתא שלו, את ספרה 'ההבטחה של לילי', שמתעד את סיפורה על ההצלה מאושוויץ, ומפרסם סרטוני טיק טוק למיליוני עוקבים צעירים כדי לספר להם על מה שקרה בשואה, וצבר כמעט שני מיליון עוקבים.

הוא אמר "במשך כמה ימים היא הייתה בבית כי זה מה שהיה נכון. ואז היה צריך לקחת אותה לבית חולים. ואז תודה לקל, חל שיפור ביממה האחרונה, וזה בעצם עוד נס, תודה לקל, היא ממשיכה להשתפר, נראה מה יקרה בימים ובשבועות הקרובים, נראה בינתיים סימנים חיוביים". הוא הוסיף כי זה היה בלתי צפוי לחלוטין על ידי המשפחה: "הכל היה ממש פתאומי כי היא הייתה חולה לפני כמה חודשים, ביולי, היא הייתה בבית חולים שמונה שבועות לאחר שנפלה ושברה את הירך, ולאחר מכן סיבוכים רבים אחרים. באותה תקופה, זכינו גם לתמיכה רבה והמלך צ'ארלס שלח לה מכתב אישי".

בפגישתם לפני כמה חודשים עם המלך צ'ארלס השלישי, שהיה אז נסיך ויילס, הוא אמר לדוב פורמן בן ה-18, "אני מקווה להגיע לישראל בקרוב כדי לבקר את הקבר של הסבתא שלי". סבתא של המלך היא חסידת אומות העולם, הנסיכה אליס מיוון, שהסתירה משפחה יהודית בשואה. היא קבורה סמוך להר הזיתים.

דוב מספר כי "הרופאים באמת חשבו שהיא לא תתאושש מזה, והיא עשתה את זה, ויצאה מבית החולים שמונה שבועות לאחר מכן, ושלושה שבועות לאחר מכן היא הלכה לחתונה של הנינה הבכורה שלה, שזה פשוט לא ייאמן, נס ענק. הרופאים לא האמינו, זה באמת נוגע בנו כמשפחה שכל כך הרבה אנשים דואגים לה ורוצים לראות אותה משתפרת".

דוב פורמן לילי אברט בית חולים המלך צארלס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד