כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"המוח מאחורי הקרב בחרקיב"

הרוסים נסוגים: הגנרל האוקראיני טוען "הניצחון האמיתי עוד לפנינו"

בליץ התקפי במחוז חרקיב הוביל את האוקראינים להחזיר לשליטתם שטח של אלפי קילומטרים מידי הרוסים לאורך השבוע החולף | מפקד הכוחות בשטח, גנרל סרגי מלניק העניק ראיון בלעדי לערוץ תקשורת ישראלי וסיפר: "רעיונות מבריקים הובילו להצלחה במתקפת הבזק" 

הרוסים נסוגים: הגנרל האוקראיני טוען "הניצחון האמיתי עוד לפנינו"
גנרל סרגי מלניק מפקד הכוחות בשטח צילום: מתוך שידורי כאן 11

השבוע אוקראינה נחלה את אחת ההצלחות הגדולות שלה מתחילת המלחמה. בליץ התקפי מאסיבי במחוז חרקיב הוביל את האוקראינים להחזיר לשליטתם אלפי קילומטרים מאדמתם, יחד עם מאות יישובים שהיו בשליטת הרוסים כבר שישה חודשים. מפקד כוחות ההגנה של חרקיב, גנרל סרגי מלניק, סיפר בריאיון בלעדי להדס גרינברג ב'כאן 11', מה הוביל להצלחה.

"אתם רואים במו עיניכם את התוצאה", הוא אמר. "הודות לרמטכ"ל זלוז'ני והמטה הכללי, שיודע לתכנן, שיש לו רעיונות מבריקים כאלה... הודות לאומץ ותעוזה של כוחותינו ולעזרה של הפרטנרים האירופאים שלנו - ביצענו את מתקפת הבזק שלנו בהצלחה רבה מאוד. כבשנו את חרקיב בחזרה".

למרות ההצלחה האדירה השבוע, הוא טוען שההצלחה האמיתית עוד לפניהם: ״אני חושב שהשבוע הכי טוב עוד לא הגיע, הוא יבוא כשנגיע לקרים, חבל דונבס ופוטין. בשבוע האחרון עשינו את עבודתנו נאמנה, נלחמנו באויב שנס על נפשו והשאיר הרבה כלים צבאיים בדרך. אספנו את כולם ונילחם בעזרתם בצבא הרוסי".

מלניק התייחס לסיוע הצבאי מארצות הברית וטען: "הנשק המדויק עושה את ההבדל, כי הוא זה שנותן לכל צבא בעולם אפשרות לעבור למתקפה נגדית. אבל העיקר בכל צבא זה לא הנשק, אלא המרכיב האנושי".

אחד הדברים שצדו את העיניים גם בישראל זה המל"ט האיראני שנתפס בגזרתו של הגנרל מלניק בחרקיב, והוא לא מופתע מהסיוע האיראני לרוסים. "הרבה דברים כבר לא מפתיעים אותנו", הוא טוען. "כל מדינה מחפשת נשק טוב ואיכותי כדי להיות חזקה, אבל רוסיה לא כל כך מצליחה בזה. שוב, אין פה הפתעה, ראיתם את הנשק ואת הטכניקה של הצבא הרוסי שהוא מצליח לקנות או לקבל מפרטנרים שלו?".

אוקראינה רוסיה מלחמת אוקראינה רוסיה גנרל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד