כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"לא הקשיב לאף אחד"

כך קבע ראש הסגל שטראמפ לא יציב נפשית

ראש הסגל של טראמפ השתמש בספר על בריאות הנפש של הנשיא כמדריך. כך על פי ספר חדש. מחברי הספר אמרו כי השקפתו של ראש הסגל הייתה כי טראמפ לא בסדר: "אני חושב שמשהו לא בסדר עם טראמפ, הוא לא מקשיב לאף אחד"

כך קבע ראש הסגל שטראמפ לא יציב נפשית
הנשיא לשעבר דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

ראש הסגל של הבית הלבן של דונלד טראמפ קנה בחשאי ספר שבו 27 אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו כי הנשיא אינו כשיר מבחינה פסיכולוגית לתפקיד, ולאחר מכן השתמש בו כמדריך בניסיונותיו להתמודד עם התנהגותו הבלתי הגיונית של טראמפ. החדשות על הרכישה החשאית של ג'ון קלי מגיעות בספר חדש של פיטר בייקר מה'ניו יורק טיימס' וסוזן גלסר מה'ניו יורקר'. "המפריד: טראמפ בבית הלבן 2017-2021", שיפורסם בשבוע הבא.

"אלה באים מתצפיות על דפוסי תגובות של אדם, על הופעות בתקשורת לאורך זמן ומדיווחים של מקורבים לו. ואכן, אנחנו יודעים הרבה יותר על טראמפ בהקשר הזה מאשר רבים, עם זאת, הבריאות האישית של איש ציבור היא עניינו הפרטי, כלומר עד שהיא הופכת לאיום על בריאות הציבור". קלי, גנרל בדימוס, הפך לראש הסגל השני של טראמפ ביולי 2017 - לאחר שטראמפ פיטר את ריינס פריבוס בציוץ - ועזב את התפקיד בינואר 2019.

המאבקים שלו לכפות סדר על טראמפ והויכוחים שלו עם הנשיא תועדו בהרחבה. לדברי בייקר וגלייזר, שראיינו את קלי, גנרל חיל הנחתים בדימוס, הוא קנה עותק של הספר על טראמפ, כאשר הוא "חיפש עזרה להבין את הפסיכוזות המיוחדות של הנשיא והתייעץ עם זה בזמן שניהל את הבית הלבן".

"קלי סיפר שהספר היה מדריך מועיל לנשיא שנחשב כשקרן פתולוגי, שהאגו המנופח שלו היה למעשה סימן של אדם חסר ביטחון". המחברים מדווחים כי השקפתו של קלי הייתה כי טראמפ לא בסדר: "אני חושב שמשהו לא בסדר עם טראמפ, הוא לא מקשיב לאף אחד, והוא מרגיש שהוא לא צריך. פשוט לא אכפת לו מה אנשים אחרים אומרים וחושבים, מעולם לא ראיתי דבר כזה".

התיקון ה-25, הקובע את החלפתו של נשיא שאינו מסוגל לעמוד בדרישות התפקיד, נדון ברצינות בסוף כהונתו של טראמפ, לאחר מתקפה הקפיטול, אז פרצו מפגינים לבנין וחיפשו את סגן הנשיא מייק פנס והשתוללו שעות בבניין כי תוצאות הבחירות לא מצאו חן בעיניהם.

הספר "המקרה המסוכן של דונלד טראמפ" היה רב מכר, שהוכרז על ידי ה'וושינגטון פוסט' כ"הספר הנועז ביותר" של 2017. אבל הוא גם עורר מחלוקת על הדיון במצב נפשי של איש ציבור. במאי 2020, לי איבדה את עבודתה באוניברסיטת ייל, בין השאר, לדבריה, בגלל ציוצים על טראמפ. החודש, שופט פדרלי דחה תביעה שבה לי אמרה שהיא פוטרה שלא כדין.

דונלד טראמפ הבית הלבן ראש הסגל ג'ון קלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד