י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
על רקע פיצול הערבים

שלושה סקרים חדשים מציגים: גוש הימין מתקרב להרכבת ממשלה

אחרי הגשת הרשימות וברקע פיצול הפוליטיקה הערבית לשלוש מפלגות, גוש נתניהו מתחזק ומתקרב להרכבת ממשלת ימין על מלא. לפי אחד הסקרים, מפלגתם של בן גביר וסמוטריץ' היא השלישית בגודלה בכנסת הבאה, כאשר גנץ לא מצליח להתרומם והחרדים יורדים במנדט

שלושה סקרים חדשים מציגים: גוש הימין מתקרב להרכבת ממשלה
פתקי הצבעה בבחירות צילום: קובי עוזיאלי, בחדרי חרדים

על רקע הפיצול בפוליטיקה הערבית וריצתן הנפרדת של שלוש רשימות, שלושה סקרים שפורסמו בסוף השבוע מעריכים כי 'הליכוד' ונתניהו קרובים להרכבת ממשלת ימין על מלא.

לפי סקר 'חדשות 12' ומכון 'מדגם' של מנו גבע, לו הבחירות היו מתקיימות היום, 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היה משיג 33 מושבים, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד עם 23, 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ עם 12, 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר גם כן עם 12 מושבים.

מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי משיגה לפי הסקר 8 מושבים, 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף שומרת על כוחה עם 7 מושבים, 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן מתחזקת גם בסקר זה ועולה ל-6 מושבים, לעומת סקרים קודמים שניבאו לה 4 ו-5 מושבים בלבד.

מפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי נחלשת במנדט ויורדת ל-6, מפלגת מר"צ בראשות זהבה גלאון עוברת את אחוז החסימה עם 5 מושבים, על גבול אחוז החסימה נמצאות שתי מפלגות ערביות, חד"ש-תע"ל של איימן עודה ואחמד טיבי עם 4 מושבים ורע"מ של מנסור עבאס עם 4 מושבים גם כן.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות לפי סקר 'חדשות 12', מפלגת 'הבית היהודי' בראשות איילת שקד עם 1.9%, 'צעירים בוערים' של הדר מוכתר - 1.2%, ו'בל"ד' בראשות סמי אבו שחאדה שהתפצלה מ'הרשימה המשותפת' עם 0.9%.

לפי תוצאות הסקר, גוש נתניהו עומד על 60 מנדטים לעומת גוש הממשלה הנוכחית שעומד על 56 מנדטים כולל רע"מ.

סקר 'חדשות 13': תוצאה כללית זהה, אך החלוקה בין המפלגות שונה

סקר מנדטים נוסף שערך פרופ' קמיל פוקס עבור 'חדשות 13', מציג תוצאה דומה. לו הבחירות היו מתקיימות היום, 'הליכוד' עם 32, 'יש עתיד' - 24, 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' היא המפלגה השלישית בגודלה בכנסת הבאה עם 13 מושבים. 'המחנה הממלכתי' אחריה עם 12.

מפלגת ש"ס עם 8, 'יהדות התורה' - 7, ישראל ביתנו - 6, 'מר"צ' - 5 וגם 'העבודה' שסירבה להתאחד עם עמה עם 5 מושבים. בתחתית קרוב לאחוז החסימה נמצאות גם בסקר זה שתי מפלגות ערביות - חד"ש-תע"ל ורע"מ עם 4 מושבים כל אחת.

מתחת לאחוז החסימה, נמצאות לפי סקר 'חדשות 13', מפלגת 'הבית היהודי' בראשות שקד עם 2.0%, צעירים בוערים - 1.9% ובל"ד עם 1.2%.

גם לפי סקר זה גוש נתניהו עומד על 60 מנדטים לעומת גוש לפיד שעומד על 56 מנדטים.

מסקר מנדטים נוסף שערך מכון קנטאר ודודי חסיד ופורסם הערב ב'כאן חדשות' עולה תוצאה זהה - 60 מנדטים לגוש נתניהו, לעומת 56 לגוש הממשלה הנוכחית.  לפי הסקר 'הליכוד'  עם 33, 'יש עתיד' עם 24, 'המחנה הממלכתי' עם 12 כמו גם 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' עם 12 מושבים.

גם בסקר זה המפלגות החרדיות עם אותה תוצאה - ש"ס עם 8 ו'יהדות התורה' עם 7. 'העבודה' עם 6 ו'ישראל ביתנו' עם 5, 'מר"צ' - 5 וגם בסקר זה המפלגות הערביות על סף אחוז החסימה, כאשר 'חד"ש-תע"ל' עם 4 ורע"מ עם 4.

מתחת לאחוז החסימה, נמצאות 'הבית היהודי' בראשות שקד שמקבלת בסקר 1.9%, 'בל"ד' 1.5% ו'צעירים בוערים' עם 1.9%.

 

סקר מנדטים קמיל פוקס מנו גבע בחירות לכנסת ה-25 ממשלת ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד