כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"רוצים להנות מהפירות"

נסראללה: "הטילים שלנו מכוונים לעבר שדה כריש"

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, אומר הבוקר כי בארגונו לא מחפשים ליצור בעיות בכל הנוגע לרישום הגבולות הימיים. נסראללה אמר כי בארגונו הורידו את סף האיומים. "אנו רוצים להנות מהפירות, עם זאת אנחנו עוקבים אחר השיחות"

נסראללה: "הטילים שלנו מכוונים לעבר שדה כריש"
נסראללה בנאומו צילום: צילום מסך

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר הבוקר (שבת) כי בארגונו לא מחפשים ליצור בעיות בכל הנוגע לרישום הגבולות הימיים (עם ישראל) והוסיף "כל זמן שהפקת הגז משדה כריש לא קורית והמשא ומתן מתנהל, יש זמן לפתרונות הרחוקים מעימות". בנאום שנשא באירוע בבעלבק לכבוד יום הארבעים לעאשורא, אמר נסראללה כי בארגונו הורידו את סף האיומים כדי לאפשר לשיחות על רישום הגבולות להתנהל ברוגע "אנו רוצים להנות מהפירות, עם זאת אנחנו עוקבים אחר השיחות ועינינו והטילים שלנו מכוונים לעבר שדה כריש", אמר.

עוד אמר נסראללה כי בארגונו העבירו מסר רחוק מהתקשורת שאם תחל ההפקה, זה ייצור בעיות, זאת בתגובה להודעת משרד האנרגיה על ההפקה הניסיונית בשדה כריש. נסראללה התייחס גם ליוזמה להעניק ליוניפיל חופש תנועה בדרום לבנון, ואמר כי מדובר בפגיעה בריבונות של לבנון. נסראללה הוסיף כי היוזמה הזו חושפת את לבנון לסכנות רבות ואמר "אם הם רוצים לפעול ללא תיאום עם הצבא הלבנוני - הם פונים לכיוונים שלא לטובתם או לטובת לבנון".

נסראללה אמר בנאומו שחודש ספטמבר בהקשר של סימון הגבול הימי הוא לא מועד קדוש: "כל זמן שהמו"מ מתנהל והפקת הגז והנפט מכריש לא מתרחשת, יש זמן לפתרונות הרחוקים מעימות. אבל אם העימות ייכפה עלינו, לא יהיה מנוס ממנו. הקו האדום הוא ההפקה משדה כריש מבלי שלבנון תקבל את הדרישות המגיעות לה".

בהקשר לכך אומר רועי קייס ראש דסק ערבים ב'כאן חדשות' כי "יש פה בהחלט ירידונת מהעץ מבחינתו של נסראללה אחרי שהגדיר במפורש את ספטמבר כחודש מכריע בסוגיית הגבול הימי והפקת הגז וגם הסביר זאת בכך שיש מצוקת גז באירופה לקראת החורף ולכן יש הזדמנות גדולה מבחינת הלבנונים".

חסן נסראללה לבנון אסדת קידוח גז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד