כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
אחרי מגבלות נוקשות בעקבות הקורונה

הראשונים בעולם: סליחות באוסטרליה החלו ברוב עם

הקהילה היהודית באוסטרליה חוזרת לחגוג את חגי תשרי כרגיל. ערבי הסליחות חזרו במלא תפארתם, וזאת לאחר שנתיים הפסקה בשל סגרים חוזרים ונשנים בשל נגיף הקורונה. יוזמה מיוחדת של הקהילה בסידני, 'אלפי ערכות שנה טובה ובריאות איתנה' חולקו לאלפי ילדים בבתי חולים באוסטרליה

הראשונים בעולם: סליחות באוסטרליה החלו ברוב עם
סליחות באוסטרליה צילום: חנה סלאוין

בעוד הקהילות הספרדיות בעולם החלו לומר סליחות בראש חדש אלול, הקהילות האשכנזיות מתחילים כשבוע לפני ראש השנה. באוסטרליה הרחוקה כבר אמרו סליחות ראשונות ברוב עם. בשל הפרשי השעות כשבישראל היה שבת, באוסטרליה כבר אמרו סליחות.

לאחר שנתיים הפסקה בשל סגרים חוזרים ונשנים, וראש השנה עם איסור יציאה מהבית. הקהילה היהודית באוסטרליה חוזרת לחגוג את חגי תשרי כרגיל. ערבי הסליחות חזרו במלא תפארתם, ותנועה ניכרת בארועים המקדימים לחגי תשרי. גם ראש השנה והחגים בבית הכנסת המרכזי סידני׳ס שול יתקיימו השנה כרגיל.

ערכות שנה טובה ובריאות איתנה שחולקו בבתי חולים

השנה גם נוספה יוזמה מיוחדת בקהילה ובמסגרתה חולקו 'אלפי ערכות שנה טובה ובריאות איתנה' לאלפי ילדים בבתי חולים באוסטרליה, מלווה בהקדשות ואיחולים מילדי הקהילה ושלל מתנות והפתעות לילדים שנמצאים בבתי החולים. במטרה לרומם את רוחם ולהכניס את אוירת החג בין כתלי בתי הרפואה. כשבאריזה ובחלוקה שולבו גם ילדים עם צרכים מיוחדים.

"הצמאון של הקהילה לחזור לבתי כנסת וארועים בימי החגים ניכר במספר הגדול של הנרשמים לארועי קדם החגים ולשלל הפעילויות בקהילה" אומר לנו הרב חיים ליוי רב הקהילה.

סידני סידני אוסטרליה סליחות בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד