כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תביעה תקדימית

הזמרת מאשימה: "עיריית ירושלים כופה עלי להופיע בפני גברים"

זמרת דתייה הגישה לאחרונה תביעה תקדימית לבית משפט השלום בירושלים נגד עיריית ירושלים, לאחר שסירבה להעניק תמיכה למופע שלה מפני שהוא מיועד לנשים בלבד|הזמרת טוענת שסירוב העירייה מהווה מעשה אפליה

הזמרת מאשימה: "עיריית ירושלים כופה עלי להופיע בפני גברים"
אילוסטרציה צילום: pexels

תביעה תקדימית הוגשה לבית משפט השלום בירושלים נגד עיריית ירושלים, ע"י זמרת דתייה בשם נירית חוטובלי לאחר שלדבריה עיריית ירושלים סירבה להעניק תמיכה למופע שלה מפני שהוא מיועד לנשים בלבד, לטענתה סירוב העירייה להעניק תמיכה למופע שלה מפני שהוא מיועד לנשים בלבד הוא מעשה אפליה, "כופים עליי להופיע בפני גברים" הסבירה חוטובלי.

ע"פ הדיווח של שלמה פיוטרקטבסקי ב'מקור ראשון', השתלשלות העניינים שהביאה להגשת התביעה נפתחה בקול קורא של עיריית ירושלים, אשר פנה ליוצרים והזמין אותם להשתתף בסדרת אירועי תוכן בסופי שבוע בבתים פרטיים. במסגרת המיזם, תושבי העיר מוזמנים לארח בביתם הפרטי יוצר מתוך מאגר היוצרים שנבחרו, לפי טעמם והעדפותיהם, והעירייה מסבסדת את האירוע.

בתקנון המיזם מודגש כי "לא תתקיים אפליה דתית, מגדרית או מגזרית באירועים ובתוכנם". לאחר שחוטובלי קראה אותו היא פנתה לאחראים בשאלה אם תוכל בכל זאת להשתתף בו. התשובה אימתה את חששותיה. "לפי הנהלים של עיריית ירושלים, אירועים לא יכולים חוקית להיערך בהפרדה מגדרית", נאמר בתשובה שקיבלה, ולפיכך "לא תוכלי להשתתף בפרויקט בעקבות הצורך המיוחד שלך".

ע"פ הדיווח ב'מקור ראשון', חוטובלי שיגרה דוא"ל לעירייה בו טענה שהופעתה בפני נשים איננה פוגעת באיש, אך הפנייה הזו אפילו לא זכתה למענה. היא שיגרה אפוא התראה לעירייה באמצעות פרקליטתה, עו"ד צפנת נורדמן, אבל העירייה דבקה בעמדתה הסרבנית. לפיכך הגישו השתיים תביעה לפיצוי.

נורדמן טוענת בכתב התביעה שלא הסירוב של חוטובלי להופיע בפני נשים, אלא דווקא ההחלטה של העירייה למנוע ממנה השתתפות במיזם, היא שמהווה אפליה מטעמי דת. "אין מקור חוקי האוסר על הופעה של זמרת בפני נשים בלבד", נאמר שם. "על כך אין תימה: למעשה, לפי עמדת העירייה, כדי שאישה תורשה לשיר ולעסוק במקצוע שלה היא חייבת לספק שירותיה גם לגברים, בניגוד לרצונה"!

עוד תקפה נורדמן כי "עמדה זו היא בלתי נתפסת: כפייה על אדם לספק שירות אישי, בוודאי כפייה על אישה לספק שירות אישי כמו שירה לגבר – ולא, לא תוכל לשיר כלל – שייכת לתקופות אחרות ולמשטרים אחרים, וחותרת תחת יסודות מוסדים בשיטתנו המשפטית. אין אפוא תימה שאין מקור חוקי המורה כך".

סכום התביעה נגד העירייה עומד על סכום של 50 אלף שקלים וזאת בהתאם לחוק איסור הפליה במוצרים ושירותים. כעת תידרש העירייה להגיש כתב הגנה בתוך שישים יום.

עו"ד נורדמן, שהגישה את התביעה בשם חוטובלי, אמרה ל'מקור ראשון' כי "משמעות החלטת העירייה היא שהדרך להשתתף בקולות הקוראים הללו, ובכלל ליהנות ממימון ציבורי, חסומה בפני אמנית דתייה שמקפידה על ההלכה. מדובר באפליה מובהקת מטעמי דת.

מעיריית ירושלים מסרו בתגובה: "ההנחיה הכללית הינה כי כל בקשה לקיום אירוע בהפרדה יש לבחון משפטית ולקבל אישור לקיום האירוע. עם קבלת הפנייה לגבי הפליה לכאורה, ניתנה לרשות הצעירים שפרסמה את "הקול הקורא", הנחייה להקפיא את המיזם על מנת לבדוק את הטענות שהועלו. ליוצרת הובהר כי יתאפשר לה להגיש בקשה למיזם, וזו תיבחן בהתאם לפרמטרים הקבועים בהתאם להוראות הדין והחוק ובהתאם לכללים במסגרת ההליך. העירייה תגיש את תגובתה לכתב התביעה לבית המשפט".

 

 

 

עיריית ירושלים אפליה חרדים חילונים זמרת דתיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד