י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הגר"ע יוסף חוגג היום יום הולדת • מה גילו?

נשיא מועצת החכמים הגר"ע יוסף חוגג יום הולדת, אך לגבי גילו המדויק ישנן גרסאות חלוקות • על מה הן מתבססות?

הגר"ע יוסף. צילום: פלאש 90
הגר"ע יוסף. צילום: פלאש 90

הגר"ע יוסף, מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, חוגג היום, י"ב בתשרי, את יום הולדתו.

בדף הפייסבוק 'מרן הרב עובדיה יוסף', המביא את דבריו ברשת החברתית, סופר כי תאריך הלידה של הגר"ע ידוע, אך לגבי גילו המדוייק ישנן גרסאות שונות

"הרב אמיר קריספל, מזכירו האישי של מרן טוען, כי מצא מכתב נדיר וישן בכתב ידו של מרן, בו כותב מרן כי הוא נולד בשנת התרע"ט. לפי המכתב הנ"ל, מרן יחגוג היום 95 שנים"

"לעומת זו, בספריו של הרב נכתב כי הוא נולד בשנת תרפ"א (יחגוג 93). אז מה הגיל האמיתי? גם אנחנו לא יודעים".

הגר"ע יוסף נולד בבגדאד וכשהיה בן 4 עלתה משפחתו לארץ ישראל. מילדותו בלט בלימודיו ואת יצירתו התורנית הראשונה כתב כבר כשהיה בן 9, בשולי הספר "ראשית חכמה".

בגיל 20 הוסמך לרבנות ודיינות ושימש כדיין בבית הדין של העדה הספרדית בירושלים. בשנת תש"ז עבר למצרים, שם כיהן כאב בית דין למשך שלוש שנים.

כששב לישראל שימש כדיין בפתח תקווה ובירושלים וכרב הראשי לתל אביב. בשנת תשל"ג נבחר לכהן כראשון לציון וכרב הראשי הספרדי לישראל.

עם ייסודה של תנועת ש"ס והתמודדותה בבחירות הוקמה מועצת חכמי התורה בהנהגתו של הגר"ע. במהלך השנים ביסס את מעמדו כמנהיגה הבלתי מעורער של התנועה ונחשב לאישיות התורנית הספרדית הגדולה של דורינו. יאריך השם ימים על ממלכתו בטוב ובנעימים.

נציין כי בערב יום הכיפורים חל שינוי לרעה במצבו של הגר"ע, אך בבוקרו של יום הכיפורים חלה הטבה והוא אף ירד להתפלל בבית הכנסת שמתחת לביתו.

במהלך הימים האחרונים התלבטו בני המשפחה האם הגר"ע יוכל להשתתף באירוע ההכתרה, ואף התייעצו על כך רבות עם ד"ר שטסמן, רופאו האישי של הרב. בסופו של דבר, כאמור, הוחלט להסדיר הסעה מתאימה ולדאוג שנשיא מועצת החכמים ישתתף אירוע, המרגש מאוד מבחינתו, של הכתרת בנו
.
כחלק מהטיפול הרפואי דאגו בבית הרב לחדר מיוחד עבור רופאו האישי, השוהה עמו שעות ארוכות בכל יום. החדר אף מצויד בכל הציוד הדרוש לטיפול ומונע את הצורך באשפוזו.
הגרע יוסף יום הולדת גרסאות גיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד