י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הגר"א יוסף לגר"ש עמאר: "יודע מי פנה למשטרה"

מסע השלום של הגר"ש עמאר עם משפחת יוסף נמשך: הגיע לבית הגר"ע כדי להיפגש עם רבה של חולון, הגר"א יוסף • ועל מה דובר?

הגר"ש עמאר. צילום: חיים שוורץ
הגר"ש עמאר. צילום: חיים שוורץ

מסע השלום של הראשון לציון הגר"ש עמאר, שהחל ביום חמישי האחרון - ממשיך גם היום (ב).

ביום חמישי הגיע הגר"ש עמאר אל בית הגר"ע יוסף ברחוב הקבלן 45, וביקש בשנית את סליחתו על פרשת הבחירות לרבנות הראשית. הגר"ע הביע בפניו את אהבתו הגדולה וביקש ממנו שלא להקפיד על אריה דרעי ואריאל אטיאס, שעשו את דברו ומילאו את הוראותיו.

אלא שלמרות השלום, לאירוע ההכתרה שנערך הבוקר בבית הכנסת 'רבי יוחנן בן זכאי', לא הוזמן הרב עמאר, בעקבות התנגדות של גורמים שונים בש"ס.

זמן קצר לאחר ההכתרה, כששהה רבה של חולון, הגאון רבי אברהם יוסף, בבית אביו, הגיע לשם הרב עמאר. בין שני הרבנים שוררת מתיחות עזה מאז הבחירות האחרונות. לרב אברהם הייתה תחושה כי אנשיו של הרב עמאר היו מעורבים בכך שהוא עצמו לא היה המועמד לתפקיד.

את הפגישה יזם הרב אברהם יוסף. הרב עמאר התלבט בתחילה בדבר התועלת שבה - אולם לבסוף החליט לקיים אותה, ולנסות להציג את עמדתו ולהסביר כי הדבר אינו נכון.

הרב אברהם יוסף הגיע לפגישה ברוח של פיוס, וביקש מחילה על רמיזות שיצאו מסביבתו ובהן הואשמו אנשים בסביבתו של הרב עמאר בהפללתו של הרב יוסף במשטרה. לדבריו, הוא "יודע טוב מאד שזה לא אנשי הרב עמאר, ויודע גם מי עשה את זה!" ביחס לגר"ש עמאר - שהיה מורו ורבו - הוסיף ואמר: "תמיד הייתי תלמיד נאמן לרב".

יצויין כי הרב עמאר הוא שהעניק בעבר כושר לרב עיר לרב אברהם יוסף ופעל למינויו כרב עיר בחולון. בזמנו, על פי בקשת הגר"ע יוסף, למדו השניים בימי שישי ומוצ"ש את הלכות יורה דעה איסור והיתר ואורח חיים - כל הדרוש להכשיר רב בישראל.

כשהוקם בד"ץ בית יוסף, כיהן הרב אברהם כנשיא הכשרות, והגר"ע קרא לרב עמאר וביקש ממנו ללמד אותו את הלכות כשרות, תוך שהוא עורך לו סיורים במפעלים. הרב עמאר הוא גם זה שהעלה לפני הרב עובדיה את ההמלצה שבנו אברהם יהיה רב ראשי. לכן, כשנוצרה המתיחות, היה חשוב לרב אברהם ליישר את ההדורים.
הרב שלמה עמאר הרב אברהם יוסף שלום פגישה הרב מאזוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד