ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מנהל ישיבה נלכד במכס: הבריח אתרוגים מג'רבה

שלושה ניסיונות להבריח כ-400 אתרוגים לישראל נלכדו במכס נתב"ג • במבריחים: מנהל ישיבה מביתר

האתרוגים
האתרוגים



בשבועיים האחרונים תפס מכס נתב"ג כ-400 אתרוגים ברשותם של שלושה נוסעים, שניסו להבריח את האתרוגים ארצה, תוך התחמקות מתשלום מסים וללא אישור של הגנת הצומח במשרד החקלאות ואישור שירות המזון במשרד הבריאות.

בין המבריחים: מנהל ישיבה מבית"ר עילית, שעבר במסלול הירוק ובבדיקה במזוודותיו נמצאו כ- 125 אתרוגים מהודרים. מתשאול של מנהל הישיבה עלה, כי הוא הגיע ארצה עם נוסע נוסף, שכבר יצא אל אולם מקבלי הפנים. הבודקים איתרו את הנוסע הנוסף, שברשותו נמצא תיקו האישי של מנהל הישיבה, שאף הוא הכיל אתרוגים.

ההסבר שסיפק מנהל הישיבה, ששב ארצה ללא כל כבודה אישית - אלא עם האתרוגים בלבד, היה: "נסעתי לג'רבה כדי להביא את האתרוגים הללו – רק עליהם אנחנו מתפללים".

עוד בין מבריחי האתרוגים, יהודי שהגיע מצרפת ובמזוודתו נתפסו על ידי בודקי מכס נתב"ג כ- 150 אתרוגים מהודרים עטופים בקפידה. לדבריו, הוא רצה לקיים מצווה ולכן הביא את האתרוגים מצרפת "כדי לחלק אותם בישראל ליהודים". וכן אזרח ישראלי, שעבר במסלול הירוק, ובמזוודתו נתפסו כ-125 אתרוגים מהודרים.

המסים החלים ביבוא אתרוגים הם מכס בשיעור של 2.72 ₪ לק"ג אך לא יותר מ- 144%, בתוספת תשלום מע"מ. שווי כל אתרוג לצורך תשלום מסים נאמד ב-30$.

האתרוגים: צילום מכס נתב"ג





אתרוגים מכס רב הברחה צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד