ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

נחמן ברלנד ישהה במעצר גם בסוכות

מעצרו של נחמן ברלנד הוארך שוב עד לחול המועד • החשד: מקרה נוסף של קשירת קשר לביצוע תקיפה בנסיבות מחמירות

נחמן ברלנד. צילום: פלאש 90
נחמן ברלנד. צילום: פלאש 90

נחמן ברלנד, בנו של מנהיג קהילת 'שובו בנים', ששוחרר בערב ראש השנה למעצר בית יחד עם בנו - נעצר ביום חמישי האחרון שוב, בחשד כי שלח שניים ממקורביו להכות אדם לפני כשנתיים. מעצרו הוארך עד היום,

היום הובא ברלנד שב להארכת מעצר, במהלכה הוארך מעצרו עד ליום שישי - חול המועד סוכות. יחד איתו נעצר גם ויקטור נחמן זייתון, ואף מעצרו הוארך עד ליום שישי.

במהלך הדיון, השתמע מדבריו של נציג המשטרה כי ערן הוכברג משמש כעד מדינה בתיק 'מועדון החברים של ברלנד', כפי שהוגדר בפי חוקרי המשטרה - נגד החשודים נחמן ונתן ברלנד, מנחם ישורון ואהרן תפילינסקי, כך לדברי עוה"ד אריאל עטרי המייצג את ברלנד.

לדברי רס"מ איציק לוי נציג המשטרה, נחמן ברלנד חשוד כי לפני 3 שנים קשר קשר יחד עם ויקטור נחמן זייתון ואהרן שוורץ לביצוע פשע מסוג הצתה וכוונה של תקיפה בנסיבות מחמירות, אך בפועל היה רק נסיון הצתה ותקיפה, והמעשה לא בוצע.

על פי התיכנון, התקיפה הייתה אמורה להיות הצתת משרדו של מרדכי רגב, קרובו של ערן הוכברג. זייתוני ושוורץ הגיעו למשרד ובכליהם כלי הצתה ותקיפה.

השותף השלישי לפשע, אהרן שוורץ, נעצר ביום רביעי בשבוע שעבר ונחקר באזהרה, מעצרו הוארך עד אתמול, אז הוא הובא בפני השופט ירון מינטקביץ.

פרקליטו עו"ד הלוי אמר במהלך הדיון: "ככל שמדובר בפעולות חקירה, הרי המשיב לכאורה הודה במיוחס לו ופירט פירוט מלא בפני גורמי המשטרה. בנסיבות הללו אי אפשר לומר שיש פעולות שמצדיקות המשך חקירתו. לעניין השיבוש, הוא שיתף פעולה בחקירה והחמיר מצבו בחקירה, והאינטרס האחרון שלו זה לשבש את החקירה מול גורמים שממילא נמצאים במשטרה".

עם זאת, השופט לא קיבל את הדברים וקבע: "שחרורו של המשיב עלול לשבש חלק ניכר מהפעולות וישנן פעולות רבות ומשמעותיות אשר לא ניתן לבצען באופן סביר כאשר המשיב משוחרר". בעקבות כך הוארך מעצרו בארבעה ימים נוספים - עד ליום רביעי.

כזכור, לאחר יותר משלושה שבועות במעצר, שוחררו ארבעת 'אסירי שובו בנים' בערב ראש השנה, בהסכמה בתנאים מגבילים, הכוללים הפקדת מזומנים בסכומים 50-100 אלף שקלים חדשים במזומן, וערבויות של מאות אלפי שקלים.

בשבוע שעבר נעצרה תהילה ברלנד, אשתו של מנהיג קהילת 'שובו בנים', ושוחררה למעצר בית בתנאים מגבילים בביתה.

במהלך הדיון, הרבנית ברלנד התנהגה בצורה חריגה ואמרה כי היא אשמה בכל. הרבנית הוצאה אל מחוץ לדיון. רק לאחר שהובהרו לה שוב הכללים, הוחזרה לאולם בית המשפט.

החשודים שנעצרו לפני יותר מחודש על ידי שוטרי ובלשי היחידה המרכזית של משטרת ירושלים, חשודים כי במהלך החודשים האחרונים עסקו בהלבנת הון במאות אלפי שקלים, ובמרמה הקשורה לנכסים וכספים של קהילת שובו בנים.

עוד בנושא:
'בעל תפילה' בכלא? • נחמן ברלנד נעצר שוב
2,000 ק"מ מאומן: אסירי 'שובו בנים' למעצר בית • ישהו תחת שמירה
רחוק מאוד מאומן: הוארך מעצרם של אסירי 'שובו בנים'
פרשת 'שובו בנים': הוארך מעצרם של נחמן ונתן ברלנד • "רוצים לנקום בהם"
פרשת 'שובו בנים': הארכת מעצר לחשוד חמישי
"ברלנד שכר מתנקשים לרצוח את הוכברג תמורת 60,000 $"
אומן מתרחקת • שבוע נוסף בכלא לנחמן ונתן ברלנד
הרב ברלנד ממרוקו: "לא יצא מהחקירה כלום"
מעצר נחמן ברלנד הוארך • אמו הרבנית - תיחקר
דרמה ב'שובו בנים': שבעה עצורים - בהם בכירים בקהילה
ברלנד שובו בנים תקיפה מרדכי רגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד