כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
גורמים עוינים

התגלו חשבונות מזויפים של שגרירים ישראלים

חשש כי גורמים עוינים עומדים מאחורי פתיחת חשבונות מזויפים ברשתות החברתיות כדי להפיץ פייק ניוז ולפגוע בישראל | משרד החוץ גילה מספר רב של חשבונות מזויפים של שגרירים ישראלים ברשתות החברתיות

 התגלו חשבונות מזויפים של שגרירים ישראלים
חשבון טוויטר פתוח. אילוסטרציה צילום: unsplash

חשש בישראל כי גורמים עוינים עומדים מאחורי חשבונות מזויפים של שגרירים ישראלים ברשתות החברתיות, כך דווח הבוקר עמיחי שטיין ב"הבוקר הזה" בכאן רשת ב'. מספר רב של חשבונות שכאלה התגלו לאחרונה ברשתות טוויטר, אינסטגרם ופייסבוק. החשש הוא כי הם נועדו להפיץ פייק ניוז והתבטאויות שיפגעו בישראל. 

על פי הדיווח חלק מהחשבונות המזויפים שהתגלו הם של השגרירים וראשי הנציגויות בהודו, פינלנד, אלבניה ומדינות נוספות. הנושא מדאיג את גורמי הביטחון במשרד החוץ, והחשש שמי שעומד מאחורי אותם חשבונות מזוייפים הם גורמים עוינים, כשאחת האפשרויות היא איראן, שפותחת חשבונות מזויפים כדי להפיץ חדשות כזב ברחבי העולם או ליצור קשר עם עיתונאים או גורמים אחרים ולהשפיע עליהם. 

בעקבות גילוי החשבונות השבוע החליט משרד החוץ על "יום מודעות לפעילות ברשתות החברתיות" ודיפלומטים תודרכו כיצד לאבטח את הרשתות בהם הם פועלים, כיצד לאתר חשבונות שמפיצים פייק ניוז בשמם ועל סוגיות נוספות.

משרד החוץ רשתות חברתיות איראן שגרירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד