י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

מה עושים כשאין תרופה במלאי?

מה שמאפשר לחברות מקומיות בהודו לייצר תרופות בכמויות היא העבודה שאין בירוקרטיה. אם בישראל מי שרוצה לייצר תרופה נדרש לרשום אותה כפטנט, בהודו זה לא קיים

מה עושים כשאין תרופה במלאי?
תרופות צילום: freepik

מה קורה כאשר אתם מגיעים לבית מרקחת ומגלים כי התרופה חסרה במלאי? זה יכול להיות הסיוט הכי גדול שלכם, בטח אם מדובר על תרופה חשובה שאתם זקוקים לה. המתנה עד להגעת התרופה למלאי יכולה לקחת ימים ארוכים במקרה הטוב, במקרה הרע גם מספר שבועות. מה אתם יכולים לעשות כאשר התרופות השונות חסרות במלאי? קודם יהיה עליכם לחפש תחלופה דומה בבית המרקחת בהמלצת הרופא. אך אם לא קיימת תחלופה מספקת תוכלו לבחור באפשרות שונה שאולי לא ידעתם על קיומה. יבוא אישי של תרופות מהודו זה פתרון לכל אותם אנשים שהתרופה שלהם חסרה במלאי. מה גורם להודו להיות המדינה האידיאלית לייבוא תרופות לישראל ולמדינות נוספות בעולם?

התרופות בהודו הן לא פטנטים

מה שמאפשר לחברות מקומיות בהודו לייצר תרופות בכמויות היא העבודה שאין בירוקרטיה. אם בישראל מי שרוצה לייצר תרופה נדרש לרשום אותה כפטנט, בהודו זה לא קיים. החברות המקומיות יכולות לייצר תרופות זולות ואיכותיות מבלי לשבור את הראש. מה שאומר שאתם תוכלו למצוא במדינה את כל התרופות זמינות בהזמנה מהירה. נדיר מאוד לשמוע על תרופות שלא נמצאות במלאי בהודו, כי שם הכל קורה. חברות שעובדות מהבוקר עד הערב מייצרות כמות אדירה של תרופות אותן הן משווקות לכל העולם. גם ישראלים יכולים למצוא את עצמם מייבאים את התרופה הנדרשת ישירות מהודו.

אילו סוגי תרופות מייבאים מהודו?

כאשר מדברים על יבוא אישי של תרופות מהודו אפשר להגיד כי לא קיימת מגבלה. ניתן להזמין את כל סוגי התרופות, כל זאת בתנאי שמייצרים את התרופות האלה בהודו. זה אולי יפתיע אתכם לגלות כי את מרבית התרופות בעולם מייצרים בין היתר גם בהודו. תוכלו למצוא תחליפים מעולים לתרופות השונות, כאלה שיעשו עבודה מעולה. אך הביקוש הגבוה ביותר הוא לתרופות צהבת C, סרטן ו-HIV שעולות ביוקר. בהודו תוכלו למצוא את התרופות האלה במחירים מצחיקים, בין היתר גם בנוסף לעלויות הייבוא. לא סתם הודו קיבלה על עצמה את התואר  "בית המרקחת של העולם המפותח".

האם מסוכן להזמין תרופות מהודו?

תרופה כמו דפוקסטין קשה מאוד להשיג בישראל. גם אם תמצאו את התרופה בישראל המחיר שלה יהיה גבוה, לא תמיד בר השגה. בהודו תרופה דומה תעלה שליש מחיר או אפילו פחות מזה. עם זאת חשוב לדעת אילו תרופות להזמין מהודו, ואילו תרופות מוטב לחכות שיהיו זמינות בארץ. תתייעצו עם אנשי מקצוע שמתעסקים בייבוא תרופות מהודו באופן קבוע. הם ימליצו לכם בדיוק אילו תרופות כדאי לרכוש ואילו תרופות מומלץ שלא לרכוש. יכול להיות שהם גם יסייעו לכם לייבא את התרופות ישירות מהודו במחיר מוזל. מהיום גם כאשר בבית המרקחת אין תרופות זה לא אומר כי לא תוכלו להשיג אותם. מה אתם צריכים לעשות? לייבא אותם ישירות מהודו.

תרופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד