כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

דיון חירום במעונו של הגר"י זילברשטיין לטובת ארגון 'זה לזה'

מרנן גדולי ההוראה שליט"א בדיון חירום בתחינה וזעקה למחות דמעת יתום ואלמנה ולחזק את פעילות הארגון הקדוש 'זה לזה' כליבם של יתומים

דיון חירום במעונו של הגר"י זילברשטיין לטובת ארגון 'זה לזה'
זה לזה מרנן גדולי ההוראה שליטא בדיון חירום צילום: באדיבות המצלם

מתוך חרדה ודאגה לראות בצרתם של ישראל, התכנסו אמש גדולי ההוראה שליט"א במעונו של הגאון הגדול רבי יצחק זילברשטיין שליט"א חבר מועצת גדולי התורה, לדיון חירום מול המציאות העגומה המשתקפת בסיכומה של שנה, כאשר מספר היתומים והאלמנות עלה השנה באופן מבהיל, עם פטירתם בדמי ימיהם של בני עלייה מסולאים רכים בשנים, אבות ואימהות שנקטפו בחטף והותירו אחריהם כאב ויתמות נוראה בציפייה כאובה לנחמה.

במהלך הכינוס המיוחד שכינס הגאון הגדול רבי יצחק זילברשטיין שליט"א, הציגו ראשי הארגון הקדוש 'זה לזה' את נתוני השנה החולפת ובכלל זה את שמות מאות האלמנות והיתומים שנוספו השנה למעגל הכאב, נתון מחריד ומזעזע כל לב, כאשר נתונים אלו מתווספים לנתוני השנים הקודמות כאשר בתוככי קהל יראי ד' מצויות אלפי משפחות שהייתה בהם יד ד', בתים של אלמנות ויתומים הנמצאים על כתפי הארגון הקדוש הזה המשמש כאביהם וליבם של יתומים, במשא אדירים בלתי אפשרי זה.

את הכינוס פתח הגאון רבי ישראל מאיר שושן שליט"א שבדברים פולחים כל לב תיאר את תמונת המצב שהפכה למזעזעת ובלתי נתפסת, כאשר שיעור היתומים עלה באופן מחריד, דבר שאינו מוכר ואינו ידוע לרוב הציבור עד היכן הדברים מגיעים. בדבריו תיאר את הטעות הרווחת לפיה הקמת קרן כלכלית הינה 'פתרון' ושלמות האחריות למען אלמנות ויתומים, בעוד שמציאות החיים באלפים בתים אלו מחייבת תמיכה וסיוע יומיומי להיות משענת, מקור כח והכוונה, תמיכה עידוד ונשיאה על כפיים של אלמנות ויתומים המיטלטלים כספינה מיטרפת בין גלים סוערים וחייהם בסערה המחייבת רב חובל לייצב את הספינה ולסייע בחינוך הילדים ושלומם, מציאות מבהילה שהציבור איננו מודע לה.

בדבריו הרחיב על מערך החונכים המיוחד של 'זה לזה' ומערך התמיכה הפרטני לאלמנות וליתומים, כשהוא מתאר קדם מלכי רבנן מציאות 'שגרתית' של ערב עשייה בודד של מפעלות הארגון, מול קריאות מצוקה הנוקבות עד חדרי השיתין ומעוררות לבכייה גדולה על מה עשה ד' ככה לנו.

הגאון הגדול רבי יצחק זילברשטיין שליט"א פתח את הדיון ההלכתי בדברים נוקבים על הזעקה הראויה להישמע בכל תפוצות ישראל על אחינו בני ישראל, בנים אהובים לקדוש ברוך הוא, כאשר חובת התמיכה והסיוע לאלמנות ולילדיהם היא מצוות עשה של תורה ושלמות מצות צדקה והיא קודמת במעלתה. "ההנו כאן היום, לגלות וללמד לבני יהודה קשת, לזעוק זעקה גדולה ומרה לעם ד' ולהשמיעם עד היכן הדברים מגיעים. זו חובה שמוטלת על כל יחיד וחובה נוראה, כלינשא דקרא "אשר ראינו בצרת נפשו בהתחננו אלינו. אנו חייבים לשמוע את הזעקה ולדאוג לכל מחסורם אשר יחסר להם, כל מה שצריך בכדי להטיח שיחיו בטוב ובנעימות הם וכל ילדיהם כל אחד לפי מה שהוא צריך"

בשלב זה יצאו כל הנוכחים כאשר רבותינו עמודי ההוראה שליט"א מקיימים דיון ארוך וממושך בשלל סוגיות הלכתיות והנחיות למעשה העומדות בפני ראשי 'זה לזה' נוכח הנתונים, שאלות כבדות משקל הנוגעות לדיני נפשות ממש, שאלות כאובות עד דכדוכה של נפש מתוך הפעילות היומיומית המחייבות את הכרעת התורה. בדיון נדרשו מרנן שליט"א להכרעות ודיון הלכתי בדיני קדימה ועדיפות מול מסגרת אילוצי מסגרת התקציב המצומצמת. בדיון המיוחד הרחיב מנכ"ל הארגון הרב שמואל הולס  והציג בקשות רבות של אנשי מקצוע לאור נתונים מורכבים, להקים מערך סיוע דחוף בתמיכה אישית ורגשית למשפחות באבלם בתוך ימי השבעה, וכן מערך הדרכה והכשרה לצוותי ההוראה במוסדות החינוך, להבנה והתמודדות עם האתגר המיוחד בשדה החינוך עם ילדי חמד אלו, נושאים כאובים שנידונו ארוכות כשמרנן שליט"א מבקשים בכל פה להשתדל בעד נושאים אלו אותם הציבו בחשיבות מיוחדת.

בדברים מיוחדים שנשאו רבותינו שליט"א עלתה הזעקה הדומעת, כשביקשו מראשי 'זה לזה' להביא את הנתונים הכואבים בפני הציבור ולספר לעם ד' את המציאות הכאובה כפי שהיא, כיון שסוגיה זו הינה אחריות הכלל כולו והיא חובה ברורה מדינא דשו"ע להיות עזר ואחיסמך לאלמנות ויתומים ולהרנין ליבם, כשחובה זו הינה קודמת במעלה טרם יום הדין, להסיר חרון אף ולאפושי ברחמים. בדבריהם הפליגו רבותינו בזכותם של המאמצים יתום לדאוג לכל מחסורו במשך השנה, כשהם משיחים בהתפעלות על גילוי ההשגחה בדור אחרון, כשרואים בעליל שכל מי שאימצו יתום זכו ולא נפקד מהם איש, כשהם מכריעים ומורים לפרסם הדבר באופן ברור, לעורר ולהורות לישראל כמה יקרה ונשגבה מצוה זו ומה רב זכותה לעורר רחמים וחסד להיזכר בדין לטובה ולזכות להכתב בספר החיים.

מרנן שליט"א נהגו מעשה בעצמם להורות דבר ד' זו הלכה, כשהם פותחים את מגבית הימים הנוראים למטרות המיוחדות של אימוץ יתומים והרחבת מערכי הפעילות כפי שקבעו והנחו בפירוט מלא, כשהם מחזקים ומברכים את עם ד' שיזכו כל מאמצי בניו של מקום שלא ייפקד מהם איש ויכתבו לחיים הם וכל בני ביתם שנה מלאה של שמחה בלא שום פגע, שמירה כפולה ומכופלת מאבי היתומים שהבטיח בתורתו כי 'אם אתה משמח את שלי אני משמח את שלך' ברכה הכוללת חיים וברכה בהפלגה מיוחדת.

בכינוס המיוחד במעונו של הגאון הגדול רבי יצחק זילברשטיין שליט"א השתתפו רבותינו: הרה"צ הגרנ"צ רוטטנברג שליט"א נשיא הארגון, הגאון רבי מרדכי שמואל אדלשטיין שליט"א הגאון המשגיח רבי בנימין פינקל שליט"א, הגאון רבי יעקב מאיר שטרן שליט"א, הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא רב העיר ב"ב, הגאון רבי מסעוד בן שמעון שליט"א רב העיר ב"ב, הגאון רבי סיני הלברשטאם שליט"א, הגאון רבי נתן בן סניור שליט"א, הגאון רבי זושא הורביץ שליט"א

זה לזה הגר''י זילברשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד