כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

פותחים קהילה בכלא? • מעצרים נוספים ב'שובו'

שני תושבי ירושלים נעצרו בחשד למעורבות במקרי תקיפה באומן, על רקע פרשת 'שובו בנים' • מעצרו של אחד הוארך בחמישה ימים

צילום ארכיון
צילום ארכיון

החקירות המתנהלות ב'שובו בנים' נגד ראש הקהילה הרב אליעזר ברלנד, ונגד בני משפחתו, בהם אשתו תהלה, בנו נחמן ונכדו נתן, יצרו שורה של סכסוכים ומאבקים פנימיים בתוכה, שחלקם נגררו והפכו לעימותים אלימים.

בצום גדליה, במחלך ויכוח באומן, הותקף האברך צבי צוקר, חתנו של הרב ברלנד, לאחר שהוטחו בו האשמות בנושא. בלהט הוויכוח הוא הותקף פיזית, הזמין אמבולנס והתפנה עם חבלה בראשו.

למחרת, ידידו של הגר"א ברלנד - הרב יום טוב חשין - המשמש כמשפיע וראש ישיבה בפקיעין, נקלע אף הוא לוויכוח בנושא אחר, אך הוא עזב את המקום ולא נפגע.

השניים שבו לישראל, וכאן הגיש כל אחד מהם תלונה נפרדת במשטרה, אודות התקיפה באומן.

אתמול (א), עצרה היחידה המרכזית של משטרת ירושלים תושב העיר החשוד במעורבות בתקיפה, והיום, לאחר חקירה - הוא שוחרר בתנאים מגבילים.

עוד נעצר אתמול - דוד מילר, תושב ירושלים, בחשד כי אף הוא תקף בנסיבות חמורות בזמנים שונים שני אנשים וגרם לחבלתם, וכמו כן איים עליהם.

הבוקר הובא מילר לבית משפט השלום בירושלים, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בשמונה ימים, בגין מסוכנות ושיבוש הליכי חקירה.

במהלך הדיון אמר נציג המשטרה, רס"ר נגב כוגן, כי המקרים המדוברים היו באומן, אך מדובר במקרים אשר תחילתם בארץ עקב אירועים מסויימים שאירעו כאן.

פרקליטו של החשוד, עו"ד דוד ברהום, אמר: "מדובר בתלונה על איומים שהתרחשו לכאורה בחוץ לישראל. כדי להגיש כתב אישום עתידי, אם בכלל, המדינה תצטרך אישור של היועמ"ש. הדבר הזה לא נעשה, לכן אני לא מבין לאיזה כיוון מוביל המעצר הזה".

עוד הוסיף כי "מדובר בחשד ברמה הנמוכה ביותר, שני אנשים שכל אחד מהם מתלונן על אירוע שהתרחש בפני עצמו. לעניין הטענה לחבלה, אני מבין מתשובת חברי (נציג המשטרה) שאין ראיות של ממש לחבלה והעניין הזה טעון בדיקה. בידי המשטרה מועדים ומקומות ספציפיים של ביצוע העבירות, אך מועדים אלו לו הוטחו בפני החשוד, וזה פסול לטעמי. מדובר ברקע שהוא סכסוך בין פלגים שונים (בשובו בנים), ויש לאנשים אלה מניע להעליל על החשוד".

השופט ירון מינטקביץ הכריע: "עיון בחומר מלמד שיש בסיס לחשד סביר ואף מעבר לכך כי המשיב ביצע את העבירות. אופי העבירות המיוחס למשיב וכן אופי פעולות החקירה מקימים חשד ממשי לשיבוש הליכים, כמו כן קיימת עילת מעצר של מסוכנות הנובעת הן מאופי העבירות וריבוי המשתתפיים בהן, וכן מרקען".

בעקבות זאת, החליט הושפט להאריך את מעצרו בחמישה ימים, עד יום שישי חול המועד סוכות בשעה 11:00.
שובו ברסלב תקיפה אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד