כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מדענים סינים בדקו

ארבע כוסות תה ביום יכולות לסייע במניעת סכרת

שתיית תה מרובה, לפחות ארבע כוסות ביום, יכולה לעזור להפחית את הסיכון לפתח סכרת, כך על פי מחקר חדש. אפקט המגן עשוי להיות גדול עוד יותר אם אנשים ישימו חלב בתה שלהם

ארבע כוסות תה ביום יכולות לסייע במניעת סכרת
שקית תה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

אקדמאים סיניים אומרים, כי שתיית ארבע כוסות תה, יכול למנוע סכרת, המדענים שמאחורי הממצאים אומרים שארבע או יותר כוסות תה מדי יום יכולות להוריד את הסיכון ב-17% במשך 10 שנים. "התוצאות שלנו מרגשות מכיוון שהן מציעות שאנשים יכולים לעשות משהו פשוט כמו שתיית ארבע כוסות תה ביום כדי להפחית את הסיכון שלהם לפתח סוכרת מסוג 2", אמרה שיאיינג לי מאוניברסיטת ווהאן למדע וטכנולוגיה בסין.

אפקט המגן עשוי להיות גדול עוד יותר אם אנשים שמים חלב בתה שלהם, אמרה לי. למרות שהיא ושבעת מחבריה לא חקרו את השפעת החלב בתה כחלק מעבודתם, מחקרים קודמים הראו שלמוצרי חלב יכולים להיות גם השפעה אנטי-סוכרתית. כך מדווח ה'גארדיאן' הבריטי. "אני חושבת שהחלב יחזק את השפעת התה על סוכרת. כלומר, תה יהיה יעיל יותר עם חלב בפנים", אמרה לי.

היא תציג את הממצאים היום (ראשון) במפגש השנתי של האגודה האירופית לחקר הסוכרת, בשטוקהולם, שוודיה. החוקרים ביצעו בדיקה של 19 מחקרים קודמים על שתיית תה וסוכרת, שכללו כמעט 1.1 מיליון מבוגרים בשמונה מדינות באמריקה, אסיה או אירופה, כולל אחד שנערך בבריטניה. הם מצאו "קשר ליניארי משמעותי" בין שתיית תה שחור, ירוק או אולונג, תה סיני מסורתי לבין סיכון מופחת לחלות בסוכרת.

כשנשאלה מדוע תה עשוי להגן מפני סוכרת, אמרה לי: "ייתכן שרכיבים מסוימים בתה, כמו פוליפנולים, עשויים להפחית את רמות הגלוקוז בדם, אך ייתכן שיהיה צורך בכמות מספקת של תרכובות ביו-אקטיביות אלו כדי להיות יעילים".

כוס תה סין מחקר סכרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד