כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נמלטו בבהלה

הרוסים פרצו לבתים, גנבו בגדים ונמלטו על אזרחי

תושבים בעיר איזיום סיפרו כי החיילים הרוסים הטילו עוצר בן 24 שעות מאז החלה המתקפה האוקראינית ואז פרצו לבתים אזרחיים ופשטו על ארונות, גנבו בגדים לא תואמים כדי להימנע מלהראות במדים שלהם. חלקם נמלטו ברגל או באופניים. "הם אפילו לא שמו לב למי גר שם או אם זה מישהו בגילם, הם פשוט פתחו את הארונות שלהם"

הרוסים פרצו לבתים, גנבו בגדים ונמלטו על אזרחי
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה באוקראינה

כעשרה ימים לפני שהכוחות האוקראינים כבשו מחדש את העיר איזיום, חיילים רוסים שהוצבו שם היו כל כך מדוכדכים שהם ניסחו מכתבים שבהם התחננו לממונים עליהם לפטר אותם מתפקידיהם. 10 המכתבים בכתב יד, מ-30 באוגוסט, הושארו מאחור בבית מגורים בן שתי קומות שבו שהו הרוסים, ומאוחר יותר נמצאו על ידי חיילים אוקראינים שסיפקו את המכתבים ל"וושינגטון פוסט" לסקירה. הם מציירים דיוקן של חיילים מדוכדכים נואשים למנוחה ומודאגים לגבי בריאותם והמורל שלהם לאחר חודשים של לחימה.

חייל אחר ביקש להשתחרר בגלל "החמרה בבריאותי ואי קבלת הסיוע הרפואי הדרוש". עוד אחד אמר שהוא חווה "תשישות פיזית ומוסרית". אחרים כתבו והתלוננו כי נמנעה מהם זמן חופשה בשל התחייבויות משפחתיות, כולל להתחתן ולהיות עם האישה בזמן הולדת ילד.

המכתבים משכו את תשומת לבם של חיילים אוקראינים כשהגיעו לראשונה לאיזיום, אותה נטשו הרוסים בחיפזון בנסיגה, וחלקם שותפו ברשתות החברתיות.

ברגע שהאוקראינים החלו לנוע לעבר העיר איזיום, לרוסים שהתבססו בעיר במשך חודשים היה מספיק זמן התרעה כדי להרוס את מה שהם יכולים בדרכם החוצה. הם הציתו את בניין מועצת העיר שבו מינו ממשלת בובות, הציתו חומרי נפץ על חלק מהחומרה הצבאית שתכננו לנטוש ופוצצו גשר אסטרטגי. תוך כדי כך, אמרו אזרחים, הם השאירו חלק מהכוחות שלהם תקועים בצד השני בלית ברירה ללכת או לרוץ על הגשר הפגוע כדי לצאת.

זמן קצר לפני שהאוקראינים החזירו לעצמם את העיר, ספרו התושבים כי החיילים הרוסים הטילו עוצר של 24 שעות, ואז נכנסו לבתים אזרחיים ופשטו על ארונות עבור בגדים, גם כאלה שהם לא תואמים כדי להימנע מלהראות במדים שלהם. חלקם נמלטו אז ברגל או באופניים עם הבגדים שגנבו מבתי התושבים.

לפני שגנבו את הבגדים של המקומיים "הם אפילו לא שמו לב למי גר שם או אם זה מישהו בגילם, הם פשוט פתחו את הארונות שלהם", אמרה טניה לוקיאנינקה, בת 32.

הרוסים התכוונו לפתוח בתי ספר באיזיום רגע לפני שההתקדמות האוקראינית סיכלה את תוכניותיהם. "לא רשמנו את הילדים לשם" אמרה לוקיאנינקה. "הם רק ניסו להפיץ תעמולה".

מלחמת אוקראינה רוסיה איזיום קבר אחים חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד