כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
דרך צינור ניקוז

הפורץ שישב על מיטתה של המלכה, התאבל על מותה

הפורץ מייקל פייגן פרץ לארמון בקינגהאם בשנת 1982 לאחר שטיפס על ​​צינור ניקוז. הוא הצליח להיכנס לחדר השינה של המלכה בזמן שישנה. לבסוף הוא נתפס על ידי מאבטח שגילה את פרצת האבטחה האדירה

הפורץ שישב על מיטתה של המלכה, התאבל על מותה
לווית המלכה בלונדון צילום: The Royal family

פולש שפרץ לחדר השינה של המלכה בארמון בקינגהאם בשנת 1982 סיפר כי הלך לכנסייה והדליק נר עבור המלכה כששמע את החדשות על מותה. מייקל פייגן אמר כי הוא חושב שצ'ארלס יהיה מלך טוב שיוכל לרפא את הקרע בין עשירים לעניים במדינה הזו.

מר פייגן, היום בן 74, טיפס במעלה צינור ניקוז ופרץ לארמון המלכותי פעמיים באותה שנה בפרצת האבטחה המלכותית הגדולה ביותר של המאה ה-20.

לטענתו, הוא נכנס לראשונה לארמון ביוני 1982 לאחר שפרץ דרך חלון לא נעול והסתובב במשך כחצי שעה בעודו אוכל גבינת צ'דר וקרקרים. בסביבות השעה 07:00 ב-9 ביולי באותה שנה הוא טיפס על הקיר בגובה כמה מטרים כשעליו דוקרנים וחוטי תיל, וטיפס במעלה צינור ניקוז ונכנס לחדר השינה של המלכה.

הוא הופל לרצפה על ידי מאבטח של המלכה, לאחר שנמלט מחדרה ונעצר והואשם בגניבת יין, אך מאוחר יותר האישומים בוטלו. מר פייגן מעולם לא הואשם בהסגת גבול מכיוון שהיא סווגה כעבירה אזרחית, ולא פלילית, באותה עת. הארמון הפך לאתר מוגן על פי חוק הפשע המאורגן החמור בשנת 2007.

הוא סיפר ל'דיילי מירור' מביתו באיסלינגטון, צפון לונדון על תחושותיו, הוא התעייף מלספר את כל הסיפור שוב, אבל כן סיפק כמה תובנות כיצד התמודד לאחר מותה הפתאומי של המלכה ביום חמישי האחרון.

הוא אמר: "אני די עצוב שהיא הלכה. אני לא רוצה להגיד שום דבר יותר - רק שאני מקווה שהיא נחה על משכבה בשלום. אין לי תוכניות ללכת להלוויה אבל הייתי בכנסייה כדי להדליק לה נר ואני מקווה שהכול מאחוריי, הכול נאמר כל כך הרבה פעמים. אני חושב שצ'ארלס יעשה עבודה טובה וישמור על כדור הארץ, הוא יהיה טוב מאוד בזה, יש גם חלוקה גדולה מדי בין העשירים והעניים בחברה ואני חושב שצ'רלס יעזור לרפא את זה".

בנובמבר 2020 דיווח ה'דיילי מירור' כיצד הוא היה בחדר השינה של המלכה. מר פייגן אמר: "זה הפתיע אותי כמה זה היה קל, ניגבתי את הידיים שלי על הווילונות כי הידיים שלי התלכלכו אחרי שטיפסתי על צינור הניקוז, הווילונות האלה נפלו".

"רק יכולתי לראות אותה מתחת לשמיכה, בסופו של דבר ריחמתי עליה קצת, הבדידות בלהיות במצב הזה. אני חושב שעודדתי אותה". במהלך השנים, כשנשאל מדוע בכלל רצה להיכנס לארמון, פייגן תמיד התקשה לתת תשובה. באותו זמן, נישואיו התפרקו והוא היה מודאג לגבי המשמורת על ששת ילדיו - כולל שני ילדים חורגים. פייגן אמר כי היה אז בתהליך של התמוטטות. "אבל היום", הוא אמר על המוטיבציה שלו: "רציתי להבין איך היא חיה".

בפעם הראשונה שפרץ הוא מצא חלון פתוח בחדר השינה של עוזרת בית ובילה שעתיים וחצי בתוך הארמון לפני שעזב. "חיכיתי שמישהו יבוא אליי כדי שאוכל להגיד שהייתי שם כדי לראות את המלכה", הוא הסביר.

לדבריו, הוא בילה את רוב זמנו בהסתכלות על ציורים. "הסתכלתי על אחד במשך 25 דקות", הוא אמר". הוא מצא את משרדו של המזכיר הפרטי של הנסיך צ'ארלס ובסופו של דבר לקח לעצמו בקבוק יין.

אבל הוא מתעקש שפתח אותו רק בגלל שהוא היה צמא. פייגן הסביר: "זה בגלל שלא הצלחתי למצוא ברז. לא הייתי גונב את היין אילו יכולתי למצוא ברז מים".

הוא הפעיל שתי אזעקות במהלך ביקורו, אך דבר לא קרה ונראה כי קציני הביטחון פשוט הניחו שמדובר בטעות. אז תוך כמה שבועות, פייגן חזר. הפעם, הוא השאיר את הסנדלים שלו על הגג כדי לחדור יחף. הארמון החזיר את הסנדלים הנטושים לאימו כאשר הם התגלו על הגג שנתיים לאחר מכן.

פייגן אומר כי כאשר נכנס לארמון, הוא נאבק לעבור דרך רשת שהוקמה כדי להרחיק יונים. מתוך ידיעה שהוא יצטרך לחתוך את הרשת כדי לצאת החוצה, מנקה ראה אותו אבל לא עשה דבר, אולי חשב שהוא פועל.

אז הוא המשיך להיכנס עבר על פני דלתות שסומנו בשמותיהם של בני מלוכה שונים, לפני שפתח אחת שלא היה עליה אף שם. זה היה החדר של המלכה. השעה הייתה בסביבות 6 בבוקר.

השוטר ששמר על הדלת הסתלק ומחליפו שתפס את מקומו לא נראה בשום מקום. פייגן נזכר שראה את המלכה במיטה, הוא התקשה להיזכר במילים המדויקות שהם אמרו אבל התעקש שהחילופי דברים ביניהם פחות מדקה. "היא אמרה, 'מה אתה עושה כאן?' ו'חכה רגע', ויצאה מהחדר".

"היא לא נראתה מפוחדת, אני חושב שהיא הייתה די אמיצה. היא הפחידה אותי, ואז הגיע השומר ואומר לי, 'אתה נראה כאילו אתה צריך כוסית שתיה', הוא לקח אותי למזווה של המלכה ומזג לי ויסקי".

בעקבות התקרית, שר הפנים ווילי וויטלאו הציע להתפטר וראש הממשלה מרגרט תאצ'ר התנצלה - אך פייגן לא הואשם בהסגת גבול, שכן הוא נכנס דרך חלון פתוח. מאוחר יותר הוא הואשם בגניבת היין ששתה במהלך הפריצה הראשונה שלו, אך זוכה. הוא אמנם בילה שלושה חודשים בבית חולים פסיכיאטרי ואמר על החוויה "שרדתי את זה".

פרשת ההטרדות מלכת אנגליה המלכה אליזבת פורץ ארמון בקינגהאם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד