ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
אזהרה לפעיל האיראני

פגזים נורו מהצד הישראלי לעבר הכפר הדרוזי

לפי גורמי אופוזיציה סוריים, הפגזים שנורו מהצד הישראלי לעבר הכפר הדרוזי ח'דר בצפון הגולן הסורי בסוף השבוע, כוונו לעבר פעיל מקומי שפועל בעבור איראן באותו מרחב. הוא לא נפגע

פגזים נורו מהצד הישראלי לעבר הכפר הדרוזי
התקיפה הישראלית צילום: צילום מסך

לפי גורמי אופוזיציה סוריים, ביום שישי האחרון, נורו פגזים מהצד הישראלי לעבר הכפר הדרוזי ח'דר בצפון הגולן הסורי. הם כוונו לעבר פעיל מקומי בשם פהים א-טוויל, שפועל בעבור איראן באותו מרחב. הוא לא נפגע. אך נראה כי זו הייתה האזהרה שלפני, כך מדווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

בתוך כך הערוץ הסעודי אל-חדת' דיווח הלילה ממקורותיו כי התקיפה הישראלית בדמשק בלילה שבין שישי לשבת כוונה למחסנים, חניונים ואף מפקדות של לשכת הסיוע לגיס לבנון במשמרות המהפכה של איראן (סניף דמשק), חלקם משמשים בשגרה לאחסנת ציוד מסוכן וזאת בלב שכונות סוריות אזרחיות, כך דווח ב'כאן חדשות'.

לשכת הסיוע לגיס לבנון (יחידה 2250) הינו גוף לוגיסטי איראני שהוקם בשנת 1990, נמצא בכפיפות לגיס 2000 ובניהולו של סיד ראצ'י. מטה לשכת הסיוע יושב בעיר דמשק, אך קיימות נציגויות שונות של הלשכה במרחבים שונים בסוריה בהם, דמשק, לטקיה, חמאה, חלב ודיר א-זור. ללשכת הסיוע כמה תפקידים, בהם - תיאום העברות ציוד (בתוכו גם אמצעי לחימה וציוד מסוכן אחר) ואנשים מאיראן. בנוסף היא אחראית על קליטת ציוד המגיעים מאיראן לסוריה וכן אחסנתו. היא אמונה על ניהול נכסי הגיוס ועל ליווי ואירוח של בכירים איראנים ומשפחותיהם בהגעתם לסוריה. כל זאת תוך תיאום מול בכירי המשטר הסורי.

סוריה דמשק תקיפה ישראלית תקיפה בסוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד