כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

פטריוטים: הציבור מעדיף לשלם יותר על תוצרת מקומית

סקר שערך משרד החקלאות בחודש מרץ 2022 בדק מה הציבור מעדיף, תוצרת מקומית או תוצרת מיובאת | מהסקר עולה כי רוב הציבור הישראלי (63%) מעדיף תוצרת חקלאית ישראלית | רוב הציבור (56%) מוכן לשלם יותר עבור התוצרת החקלאית הישראלית

פטריוטים: הציבור מעדיף לשלם יותר על תוצרת מקומית
חקלאי פלסטיני קוטף פלפלים צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

סקר שערך משרד החקלאות בחודש מרץ 2022 בדק מה הציבור מעדיף, תוצרת מקומית או תוצרת מיובאת.

מהסקר עולה כי רוב הציבור הישראלי (63%) מעדיף תוצרת חקלאית ישראלית, בעיקר מתוך רצון לתמוך בחקלאיות ובחקלאים הישראלים. בתוך כך, רוב הציבור (56%) מוכן לשלם יותר עבור התוצרת החקלאית הישראלית. 4 מכל 10 (39%) מוכנים לשלם עד 10% יותר עבור פירות וירקות מקומיים. 17% מהציבור, בעיקר במגזר הדתי, מוכנים לשלם מעל 10% יותר בהשוואה למחיריהם של הפירות והירקות המיובאים. לעומת זאת, 3% בלבד ציינו כי הם מעדיפים את התוצרת החקלאית המיובאת, בעיקר משיקולי מחיר. 

בימים אלו, משרד החקלאות ופיתוח הכפר פועל לקידום חקיקה של חובת סימון ארץ המקור של פירות וירקות המשווקים בארץ. משמע, נקודות המכירה בהן יימכרו פירות וירקות יחויבו לסמן עבור הצרכנים את ארץ מקור היבוא ולהפרידה מהתוצרת הישראלית המקומית. 

במשרד החקלאות מציינים כי מדיניות סימון תוצרת חקלאית טרייה המשווקת בישראל, היא חלק בלתי נפרד מהרפורמה בחקלאות שיוביל לחיזוק החקלאות המקומית והצעדתה למציאות של המאה ה-21.

 

 

צרכנות חקלאות חקלאות ישראלית ישראלים מחירים יקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד