י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המועמד המועדף לראשות הממשלה

סקר מנדטים חדש: כך מביא הפיצול הערבי את ניצחונו של נתניהו

לו הבחירות היו מתקיימות היום יתכן והיתה הכרעה בבחירות כאשר נתניהו היה חוזר לכס ראש הממשלה בראשות ממשלת ימין מלא מלא, וזאת הודות לפיצול הערבי. שלוש מפלגות בגוש השמאל על סף אחוז החסימה ונתניהו זוכה ליותר אחוזי התאמה לראשות הממשלה מלפיד וגנץ יחדיו

סקר מנדטים חדש: כך מביא הפיצול הערבי את ניצחונו של נתניהו
שלטי בחירות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי הגשת הרשימות ופיצול 'הרשימה המשותפת', סקר מנדטים חדש של 'ערוץ 14' ומכון 'דיירקט פולס', מעריך כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, גוש הימין משיג 62 מנדטים, לעומת 54 לגוש הנגדי.

'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היא המפלגה הגדולה בכנסת עם 34 מושבים, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד עם 22, 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ עם 13, 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר עם 12 מושבים.

לכל הסקרים בבחירות 2022

לפי הסקר, המפלגות החרדיות משמרות את כוחן בכנסת הנוכחית, כאשר ש"ס בראשות אריה דרעי מביאה 9 מושבים, ו'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף - 7. 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן - 6, 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי עם 5, 'מר"צ' בראשות זהבה גלאון עם 4, חד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי עם 4 גם כן וכך גם רע"מ בראשות מנסור עבאס עם 4 מושבים. שלושתן קרובות לאחוז החסימה.

מתחת לאחוז החסימה, נמצאת מפלגת 'הבית היהודי' בראשות איילת שקד שמשיגה 2.2% מקולות הבוחרים, מרחק אחוז אחד לערך כדי לעבור את אחוז החסימה שעומד על 3.25%. מפלגת בל"ד בראשות סמי אבו שחאדה עם 1.6%, המפלגה הכלכלית של ירון זליכה עם 1%, 'צעירים בוערים' של הדר מוכתר עם 0.4% ו'ישראל חופשית דמוקרטית' של אלי אבידר עם 0.3% בלבד. 

לכל הסקרים בבחירות 2022

לפי הסקר, גוש נתניהו משיג 62 מנדטים, לעומת גוש לפיד שמשיג 54 מנדטים (כולל רע"מ), כשבתווך נמצאת חד"ש-תע"ל עם 4 מנדטים.

באשר לשאלת ההתאמה לראשות הממשלה: בנימין נתניהו זוכה ב-49% תמיכה מקרב משתתפי הסקר, לעומת ראש הממשלה המכהן יאיר לפיד שזוכה ל-27% תמיכה, שר הביטחון בני גנץ ב-15%. ו-9% לא החליטו או סבורים שאף לא אחד מהם ראוי לתפקיד.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות מכון הסקרים 'דיירקט פולס' עבור ערוץ 14 בתאריך ה-18 בספטמבר 2022, בקרב 616 נדגמים בוגרים (18+) המהווים מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה היהודית בישראל. בנוסף נדגמו 235 נדגמים בוגרים (18+) מקרב החברה הערבית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.4%+-

סקר מנדטים ערוץ 14 ממשלת ימין בנימין נתניהו בחירות לכנסת ה-25 מכון הסקרים דיירקט פולס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד