י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

צפו: כך נראה מעמד הסליחות בקהילת קרעסטיר ברמת בית שמש

בחצות ליל התאספו בני קהילת קרעסטיר רמת בית שמש ד' לאמירת סליחות ראשונות ברוב עם|בסיום הסליחות פצח הקהל בריקוד כאשר קולות הנגינה מלווים אותם שוב ביתר שאת, שמחה ורגש

צפו: כך נראה מעמד הסליחות בקהילת קרעסטיר ברמת בית שמש
סליחות בקהילת קרעסטיר צילום: באדיבות המצלם

אמש (מוצאי שבת) בחצות ליל התאספו בני קהילת קרעסטיר רמת בית שמש ד' לאמירת סליחות ראשונות ברוב עם.

תחילה נשא רב הקהילה הרה"ג ר דוד משה בלוי, דברי התעוררות על פי הפסוק "ה' אוהב צדיקים" שעניין הזכרת זכות אבות הוא הפוטנציאל הטמון בכל יהודי להתקרב לדרכי אבות בכוח אהבת ה' אותו (ע"פ סוגיית ר יהושע בן חנניה וחכמי אתונה, י.ר.) ומיד לאחר מכן פצח הקהל בשירה אדירה בליווי כלי זמר ושיר. 

מי שניגש לעמוד היה רב הקהילה אשר החל באמירת הסליחות המסורתי כשהקהל שר בקולו את קטעי השירה המפורסמים "הנשמה לך" "והביאותים", "מכנסי רחמים" ועוד. בסיום הסליחות פצח הקהל בריקוד כאשר קולות הנגינה מלווים אותם שוב ביתר שאת, שמחה ורגש.  

מעט על קהילת קרעסטיר:

קהילת קרעסטיר ברמת בית שמש ד'2, תחת שרביטו הרוחני ובהנהגתו של הגאון רבי דוד משה בלוי, הינה קהילה חסידית צעירה ודומיננטית מאוד בנוף הקהילתי בבית שמש וכבר מונה למעלה מ100 משפחות, כשהמוטו המאחד הינו קבלת כל יהודי באשר הוא וכדרכו של ר' שייעלה זיע"א. הקהילה הצעירה מתאפיינת בפעילויות הקהילתיות בתפילות המיוחדות ובשיעורים הנמסרים מידי יום. 

בשיחה עם חבר הקהילה ר' יהודה אברמציק הוא אומר לנו: "במשך שנים נדדתי בין שכונות העיר עד שהגעתי לרמה ד2 והבנתי שמצאתי את מקומי" הוא מוסיף כי "בשכונה חיים משפחות מכל הזרמים, חסידיים וליטאים, אשכנזים ובני ע"מ וכל יהודי יוכל למצוא כאן את מקומו".

סליחות מוזיקה בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד