י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מי עומד מאחורי המכתב שהסעיר את ביתר עילית?

העיר ביתר עילית סערה עם הדלפת מכתב ובו דרישה כביכול של חברי סניף 'דגל התורה' בעיר - שלא לתמוך במועמדותו של מאיר רובינשטיין לראשות העיר • לשם מה נחתם המכתב שהתברר כבדיחה? "זה היה מסמך שהוכן יותר בשביל משא ומתן, שיהיה במגירה" • ומדוע למרות מאמצי האחדות - העיר הולכת לבחירות? תשאלו את המתמודד חיים ויסברג

מאיר רובינשטיין. צילום: ארכיון
מאיר רובינשטיין. צילום: ארכיון

מי שהשלה את עצמו שבביתר עילית לא ייערכו בחירות הועמד הבוקר על טעותו:

הבוקר הגיש חיים ויסברג, מי ששימש במשך שנים כמנהל הלשכה לפניות הציבור של אגודת ישראל בירושלים, את מועמדותו לתפקיד ראש עיריית ביתר עילית ואת רשימת סיעת יחד למועצת העיר.

״לתושבי ביתר עילית מגיעה הזכות לבחור את ראש העיר המועדף עליהם. הבטחתי להעניק להם את הזכות הזאת, והבוקר קיימתי את הבטחתי״, אמר, עם הגשת הרשימה שבראשה הוא עומד.

ויסברג, חסיד קרלין בן 55, תושב ביתר עילית, סיפר כי הגיש את מועמדותו, ״למרות הלחצים הרבים והתחבולות הרבות שניסו להפעיל עליי במטרה שלא ארוץ"

במקום השני ברשימה הוצב יצחק כהן, נציג הקהילה הספרדית, במקום השלישי הוצב אלחנן ביטון, חסיד חב״ד, ובמקומות הרביעי והחמישי הוצבו מוטי קנלסקי ויוסי מורגנשטרן, נציגים כלל חסידיים.

ובשולי הבחירות: במהלך היום התפרסם בכלי התקשורת השונים מכתב אותו הפנו, כביכול, חברי סניף 'דגל התורה' בביתר עילית אל חברי הכנסת של התנועה, משה גפני אורי מקלב ויעקב אשר.

"הנידון: דגל התורה בביתר עילית", הייתה כותרתו.

במכתב קריאה "דחופה", "של הרגע האחרון", "לפני סגירת הרשימות לבחירות המוניציפאליות" מבקשים הפונים להימנע מחתימת הסכם בין דגל התורה לבין ראש העיר מאיר רובינשטיין ומפלגתו.
"כנציגי ושלוחי הציבור בנסיף דגל-התורה, אנו חשים חובה שלא למעול בתפקידנו, וליידע אתכם בדברים דלהלן, הנוגעים מאד לאלפי בני התורה בעירנו, אשר בשנים האחרונות חשו היטב על בשרם את משמעות היות נציגינו בעירייה רחוקים ומנותקים מכל תפקיד ביצועי.

"קיים סיכוי אמיתי להציב מועמד מוסכם מטעמינו ומטעם ש"ס, אשר בסיועם של חסידויות שונות המאוכזבים אף הם מרובינשטיין (כמו חסידות קרלין המונה כ-400 משפחות וויז'ניץ עם 150 משפחות) ניתן בהחלט לנצח ולכבוש את ראשות העיר, ובכך להרים שוב את קרנם של בני התורה וקהילותיהם השונות.

"בשם הציבור כולו אנו שואלים: למה שנהיה שוב מקופחים למשך חמשת השנים הבעל"ט? כל הסכם שייחתם עם רובינשטיין לא יספק את הציבור, היודע היטב שיש צורך דחוף להחליפו. וכגודל הצורך כך גודל הסיכוי האמיתי לכך".

השאלה המתבקשת מאליה הייתה: לשם מה נחתם המכתב כאשר ברקע פורסם כבר אמש (יום ההחתמה הנ"ל) כי יו"ר דגל בביתר עילית יצחק רביץ יזכה בתפקיד המ"מ וכי מספר 2 ברשימה, יוסי שטרית, בתפקיד יו"ר הוועדה לתכנון ובניה? לכאורה, יצאה דגל וכל תאוותה בידה, שני תפקידים ביצועיים בידיה, כולל לשכה ומזכירה לשטרית, ומה תוכל לבקש מעבר לכך?

להיפך, מידיעה אותה פרסמנו אתמול עלה כי דווקא ש"ס היא זו שיצאה הפעם ממורמרת, לאחר שנותרה עם תפקידים בדרג ב' בלבד. רובינשטיין אף הובהל אל לשכת דרעי במטה שבהר חוצבים כדי ללבן את העניינים ביניהם. אז על מה ולמה כועסים נציגי דגל?

מתברר כי מדובר יותר בבדיחה מאשר במסמך אמיתי. היה זה "בחורצ'יק" שהוגדר על ידי אחד מהחותמים כ"אחד שהיה באמצע מכירת 4 מינים והחליט ליזום מיזם". אל אחד החותמים הגיע כששהה בביתו של רובינשטיין לצורך שיחת עבודה ידידותית, החתימה נעשתה כשהחותם אף מיידע את רובינשטיין על החתימה ה"בלתי רצינית".

"אף אחד לא לקח את זה יותר מדי ברצינות, זה היה מסמך שהוכן יותר בשביל משא ומתן, שיהיה במגירה אם וכאשר יהיה בו צורך, לא משהו שמישהו חשב להשתמש בו", הגדיר זאת בפני חותם אחר. "אם אמש היה ה-1 באפריל, הייתי מגדיר את המכתב כבדיחה מתאימה", אמר אחר.

אז נכון שבחמש השנים האחרונות חש הציבור הליטאי כי נציגיו אינם בעלי תפקיד ביצועי של ממש. אחרי הכול נכון ששטרית כסגן ראש עיר עסק רבות בפניות הציבור, ובכל זאת תפקיד ביצועי מוגדר לא קיבל לידיו. הפעם, כך נראה, הדבר עומד להשתנות קלות. לא ראש עיר דגלאי, אך שני תפקידים ביצועיים מרשימים למדי.

"אם דגל לא הייתה מתקפלת בפני שלומי אמונים היא הייתה יכולה, יחד עם ש"ס, לקחת את ראשות העיר בקלות", טען בפני אחד מהעסקנים הליטאיים בעיר.

מצד שני, אם דגל לא הייתה תומכת בפרוש באלעד, ש"ס הייתה לוקחת את העיר ולא הייתה חולמת על נקמה ביתר'ית בדמות ראש עיר מטעמה במקום ראש עיר חסידי. במקרה הזה תושבי ביתר רק הרוויחו מהעסקה האלעדית, כי בזכותה קיבלו שני תופינים, במקום אחד כמקובל.

והמכתב, שהוכן "סתם באופן לא רציני", למה שוחרר לפרסום בכלי התקשורת?

למען האמת לאיש ב'דגל' אין הסבר איך מכתב שנחתם והיה אמור להיות מושלך אל פח האשפה עשה את דרכו אל כלי התקשורת. אולי מצא אותו אי מי בפח האשפה, שם שהה בהיעדר מכונת גריסה, אולי נתקל בו בהיותו מושלך על שולחן במקום כזה או אחר, כל האפשרויות באות בחשבון.
ביתר עילית דגל התורה ראש עיר בחירות עירייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד