כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בריאיון לטלוויזיה האמריקנית

נשיא איראן מכחיש את השואה: "צריך לבדוק שזה אכן קרה"

נשיא איראן ראיסי התראיין לתוכנית "60 דקות" של CBS, וכשנשאל אם הוא מאמין ש-6 מיליון יהודים נטבחו בשואה, השיב כי 'יש סימנים לכך, אבל הם צריכים להיחקר' | לפיד צייץ תמונות ממראות השואה וכתב "כמה סימנים"

נשיא איראן מכחיש את השואה: "צריך לבדוק שזה אכן קרה"
נשיא איראן איברהים ראיסי צילום: דוברות הקרמלין

נשיא איראן, איברהים ראיסי, התראיין הלילה (בין ראשון לשני) בתוכנית "60 דקות" ברשת CBS האמריקאית והתייחס לנושא הסנקציות האמריקאיות, הסכם הגרעין והמתיחות הביטחונית מול ישראל.

כמו כן, ראיסי נשאל על דעתו לגבי השואה, והאם הוא מאמין ששישה מיליון יהודים נטבחו, והשיב כי כדי לוודא שאכן התרחשה השואה. "יש כמה סימנים שזה קרה. אבל, הם צריכים לאפשר את החקירה והבדיקה כדי לוודא את הדברים".

באשר לשיחות הגרעין אמר: "אם ההצעה שתוצא בפנינו תהיה עסקה טובה והוגנת, נהיה רציניים לגבי הגעה להסכם. כל הסכם צריך להיות מתמשך. צריכות להיות ערבויות (שהממשל לא יוכל לפרוש ממנו). אם הייתה ערבות, אז האמריקנים לא יכלו לפרוש מהעסקה".

ראיסי הוסיף כי איראן מפתחת גרעין רק לצרכי שלום ל"רפואה, מדע, מחקר ואנרגיה": "הגבנו לטענות אלו מספר פעמים (לטענות שאנו מפתחים נשק גרעיני). הם חסרי בסיס. הרפובליקה האסלאמית של איראן אמרה פעמים רבות שלהחזקת נשק גרעיני אין מקום בדוקטרינה שלנו".

בהמשך, ראיסי התייחס לדבריו של המנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית, עלי חמינאי, כי "ישראל היא גידול ממאיר וסרטני שצריך להסיר ולמגר". ראיסי אמר כי "מדינה עצמאית זו זכותם של תושבי פלסטין שנאלצו לעזוב את בתיהם ואת מולדתם. האמריקאים תומכים במשטר הישראלי השקרי הזה כדי להשתרש ולהתבסס באזור". כמו כן, התייחס להסכם אברהם, ולנרמול היחסים בין ישראל למדינות המפרץ והצהיר כי "אם מדינה לוחצת יד למשטר הציוני, אז גם הם שותפים לפשע. והם תוקעים סכין בגב של רעיון המדינה הפלסטינית".

יו"ר יד ושם, דני דיין, הגיב לדבריו של ראיסי: "יש סימנים שהנשיא ראיסי הוא אנטישמי נתעב. הבוקר ייערך ביד ושם אירוע הוקרה לאנשי העדות, הניצולות והניצולים שמתארים את קורותיהם לקבוצות בארץ ובעולם. אנשי האמת מול מפיצי השקר. דבריו של נשיא איראן מופרכים, הזויים, מסוכנים וראויים לכל גינוי. אמירה אנטישמית מעין זה, ראוי שלא הייתה נאמרת, ואם נאמרה - עליה להיתקל בחומה בצורה של עובדות ועדויות מצד כל אדם מוסרי באשר הוא, שלא יאפשרו הכחשה או עיוות של ההיסטוריה".

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן קרא למנוע מראיסי לנאום בעצרת הכללית של האו"ם: "מזעזע לשמוע את נשיא איראן, הרוצח ראיסי, מכחיש בגלוי את השואה. אני קורא למזכ"ל האו״ם לגנות אותו בחריפות ולמנוע ממנו להפיץ השבוע על במת האו״ם את השנאה והאנטישמיות הבזויה שלו. אסור לתת במה ל'קצב מטהרן'. נאומו יהיה שפל מוסרי נוסף של האו״ם".

איראן הכחשת שואה אברהים ראיסי יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד