י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מודיעין עילית: דגל התורה ואגו"י רצים יחד

מי הפנים החדשות ברשימה החסידית? • מי יהיו סגני ראש העיר? • והאם ש"ס תתאחד עם 'חרדים' של יוני מזרחי?

יעקב גוטרמן. צילום: פלאש90
יעקב גוטרמן. צילום: פלאש90

דרמות של ממש לא מצליחה העיר מודיעין עילית לייצר, ומלבד העובדה שהפעם היא הולכת לבחירות, נראה שהרכבת הרשימות נעשתה בקלות יחסית.

אמש נכנס ראש העיר, יעקב גוטרמן, אל הגראי"ל שטיינמן וקיבל את ברכתו לריצתו לתפקיד לכהונה שלישית.

זמן קצר לפני כן נועד גוטרמן עם נאמן בית הגראי"ל, הרב דוד שפירא, וסיכם עמו פרטים שונים הקשורים להרכב הרשימות ועוד.

בשעות הלילה המאוחרות נסגר בלשכת ראש העיר הסכם ריצה מאוחדת של דגל התורה ואגודת ישראל. כדי שהחסידים 'ייצאו מרוצים' הוענקה להם תוספת כוח משמעותית - משלושה מנדטים לארבעה ברשימה המאוחדת. דגל התורה תזכה, כך נראה, ב-8 חברים לעומת שבעה קיימים, יתכן אפילו ב-9. שכן, מספר החברים בעירייה גדל הפעם מ-15 ל-17.

הרשימה החסידית: במקום הראשון - נציג ויז'ניץ, חיים מאיר ויזל; במקום השני - נציג קרלין, טוביה פריינד, דוברו של ראש העיר כיום וסגן ראש העיר בקדנציה הבאה; במקום השלישי - נציג ברסלב, נחמן ניימן, שיחליף את הנציג הקודם נחמן בנשעיה; ובמקום הרביעי - נציג ביאלה, צבי גליק.

נחמן בנשעיה יהפוך ליו"ר סניף אגודת ישראל המקומי.

ברקע עדיין נשמעים קולות של אי שביעות רצון, וזאת על רקע העובדה שלגליק הובטח המקום ה-13 ברשימה המאוחדת, מקום בלתי מספק לדעת החסידים, אך לא נראה שהדבר יעיב אל הסיכומים החגיגיים של הלילה האחרון. המטרה במיקום ה-13 היא, כך נראה, לעודד את החסידים לעבוד במשנה מרץ.

אמש הוחלט, במהלך פגישתו של גוטרמן עם הגראי"ל, כי נושא הסגנים לא יובטח לפני הבחירות, מלבד הסגן החסידי, וזאת כדי לאפשר משא ומתן חופשי בנושא. בין המועמדים לסגן ליטאי בעיר: יעקב ולנשטין, סגן ראש העיר הנוכחי, ומרדכי גולדברג מי שתפקיד הסגנות בשכר ניטל ממנו מיד לאחר הבחירות הקודמות.

באשר לאיחוד עם רשימת ש"ס - עד כה לא הושגה הסכמה. אמש נפגש יו"ר ש"ס החדש במודיעין עילית, הרב אבנר עמאר, עם רבנים ספרדים בעיר וניסה להגיע איתם להבנות באשר לאיחוד רשימת ש"ס עם רשימת 'חרדים' בראשות יוני מזרחי. עד כה לא הושגה כל התקדמות. באם לא תצליח ש"ס לאחד את שורותיה, מסתמן כי לא תהיה חלק מהרשימה המאוחדת, וזאת בשל החשש כי מאוכזבי ש"ס יעניקו את קולם ל'חרדים', ולו רק כהצבעת מחאה.

כזכור, הבהיר יוני מזרחי לא פעם כי יסכים להסיר את מועמדותו, אך ורק אם יוכל לתנות את טענותיו בפני הגר"ע יוסף.
מודיעין עילית יעקב גוטרמן דגל התורה אגודת ישראל ש''ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד