כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

קורס פסיכומטרי: הכנה מושלמת לבחינה הפסיכומטרית

תלמיד שניגש בפעם הראשונה לבחינה הפסיכומטרית וצריך ציון מעל 620, ברוב המקרים יחפש קורס פסיכומטרי שילמד אותו דרכים יעילות לפתרון מהיר של תרגילים • השאלה של הרבה תלמידים היא האם לבחור בקידום או ביואל גבע בגלל הוותק, או במור קורן בגלל התוצאות? האם להתמקד בספרי הלימוד או ברמת ההוראה? יצאנו לבדוק: איך נכון לבחור קורס פסיכומטרי?

קורס פסיכומטרי: הכנה מושלמת לבחינה הפסיכומטרית
פסיכומטרי צילום: FREEPIK

פורסם מטעם iprofile 

להלן מספר גורמים חשובים, שיעזרו לכל תלמיד לדעת במה הכי כדאי להתמקד ואילו שאלות כדאי לשאול את המכון כשעורכים השוואה בין קורסי פסיכומטרי.

ספרי לימוד – עניין מאוד מהותי, שצעירים רבים אינם מודעים לו, הוא שחלק ניכר מההתקדמות בחומר וההצלחה בבחינה תלוי בספרי הלימוד. מעבר למה שלומדים בשיעורים עצמם, לפתרון יסודי של שיעורי הבית יש משקל לא קטן בהצלחת התלמיד.

חשוב מאוד לוודא שערכת הספרים מפורטת, כוללת מגוון של תרגילים, מנוסחת כראוי ומעודכנת, והכי חשוב – יש לבדוק שהשאלות בספרים דומות בסגנון וברמה שלהן לשאלות בבחינה הסופית. אחרת התלמיד מתרגל שאלות שהסיכוי שיופיעו בבחינה קלוש, כלומר התלמיד מבזבז את הזמן!

תכל'ס, איך בודקים – משווים את ספרי הלימוד של הקורס במקביל לספרי לימוד של כמה מכונים מתחרים. כך ניתן לראות את רמת התרגילים בהשוואה למתחרים.

מהקורסים שנבדקו מצאנו – ספרי לימוד ברמה אחת מעל מבחן נכללים בקורס הפסיכומטרי של מור קורן.

רמת הדרכה – מהאתרים ברשתות מפורט הניסיון הקודם של המדריכים, ובמקרים אחרים, אפשר פשוט לבקש מעט פרטים על המדריך כשמגיעים לפגישה עם יועץ הלימודים או בטלפון.

המדריך אמור לעזור לתלמיד ולתמוך בו במהלך הקורס. מדריך טוב יהפוך את תהליך הלמידה לחוויה נעימה ואת חומר הלימוד לפשוט יותר. המדריך אמור להעביר את החומר בצורה מעניינת ופשוטה ככל האפשר ולספק טכניקות ודרכים לפתרון כל תרגיל בפחות מדקה.

תכל'ס, איך בודקים – מבקשים מנציג הקורס לדעת מה שם המדריך וכמה שנות ניסיון יש לו. מומלץ אף להגיע לשיעור ניסיון עם המדריך.

מהקורסים שנבדקו מצאנו – בית הספר המוביל בוותק ובניסיון הוא יואל גבע. לרוב, מעסיקים בקורסי הפסיכומטרי מדריכים עם יותר מעשר שנות ניסיון. בית ספר נוסף שתלמידים ציינו את רמת ההוראה הגבוהה שלו ואת האופן המעניין של העברת החומר הוא מור קורן.

גודל כיתה – לתלמידים ברמה גבוהה במתמטיקה ואנגלית ולתלמידים חלשים או שיש להם בעיות של קשב וריכוז יהיה קשה ללמוד באותה כיתה. הקצב לא יתאים לכל אחת מהקבוצות, פחות מומלץ!

התלמידים החזקים ירצו להתקדם מהר יותר בחומר, התלמידים שזקוקים לעזרה יעדיפו קצב איטי יותר ותלמידים עם בעיות של קשב וריכוז יעדיפו ללמוד עם תלמידים באותה רמה.

תכל'ס, איך בודקים – שואלים את הנציג כמה תלמידים לכל היותר ילמדו איתי בקורס והאם התלמידים יהיו ברמה שלי.

מהקורסים שנבדקו מצאנו – הקפדה על קבוצות לימוד הומוגניות בכיתות קטנות של 10 תלמידים בקורס הפסיכומטרי של מור קורן.

ציון סופי בבחינה – החלטנו לשאול באופן ישיר תלמידים שניגשו לפסיכומטרי במועדים האחרונים על מנת לבדוק את הציון ולקבל הערכה מהו ממוצע הציונים כיום. הופתענו לגלות שהציון הממוצע עמד על 546 נקודות.

ציון של 546 לא יאפשר לתלמיד להתקבל לרוב המקצועות המבוקשים ויאלץ אותו לגשת שוב לבחינה.

תכל'ס, איך בודקים – מבקשים מהנציג רשימה שמית עם ציונים של תלמידים (לבקש לראות צילום של הציון שהתקבל מהמרכז הארצי). בנוסף, ניתן לשאול חברים או לבדוק באינטרנט איפה ניתן לקבל את הציון הכי גבוה בבחינה.

מהקורסים שנבדקו מצאנו – ממוצע ציונים של 638 (ממוצע גבוה לכל הדעות) אצל תלמידים שלמדו בקורס הפסיכומטרי של מור קורן.

המלצה לסיום – הרבה תלמידים שדיברנו איתם סיפרו שהתקשו להגיע לבחירה, גם אחרי תחקיר מעמיק. חלקם הצטערו כי נרשמו ללא שיעור ניסיון בחברה גדולה והלכו לאיבוד בכיתה של 32 תלמידים!

השוואה בין קורסי פסיכומטרי תאפשר לך לבדוק את כל הפרטים באופן מקיף. כדאי לבקש לראות את ערכת הספרים והמלצות של תלמידים. מומלץ להיכנס לשיעור ניסיון ואף לא לוותר על ציונים של תלמידים שהוציאו מעל 700. כך תהיה בטוח שבחרת קורס פסיכומטרי מומלץ.

 

פסיכומטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד