י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אחד האירועים הקשים

אירוע לבבי: לוחם האש ניצל לאחר 12 שוקים חשמליים

לאחר שנתקף באירוע לבבי שכלל החייאה ו-12 שוקים חשמליים הרופאים הצילו את חייו של לוחם האש. "מטופלים במצבו בדרך כלל לא מספיקים להגיע לבית החולים". 

אירוע לבבי: לוחם האש ניצל לאחר 12 שוקים חשמליים
לוחם האש מתאושש בבית חולים צילום: שערי צדק

דוד (שם בדוי) בן ה-58 הוא לוחם אש מירושלים שלקח חלק בפעולות ההצלה המורכבות ביותר - החל מחילוץ עשרות פצועים מאסון ורסאי וכלה בשריפות בהרי ירושלים.

דוד הוא אדם בריא בדרך כלל אלא שבשבועות האחרונים נתקף בתחושת צריבה בחזה. הצריבה יוחסה לצרבת הנפוצה ועל אף ניסיונו הרב בפעולות חילוץ והצלה גם במקרים כשלו, דוד לא שיער שאת המשמרת האחרונה שלו לשבוע זה יסיים ביחידה לטיפול נמרץ לב במרכז הרפואי שערי צדק. זה אירע לפני כשבועיים, דוד מספר כי לאורך כל אותו היום סבל מכאבים בחזה ובידו הימנית אך מכיוון שלא הספיק לאכול באותו היום ייחס זאת לתחושת רעב.

עם סיום משמרת בתחנת הבירה שם הוא עובד ב- 30 השנה האחרונות, דוד יצא לפגוש את בנו. כשהוא עושה את דרכו, תחושת הצריבה רק הלכה וגברה ולוותה בזיעה קרה. עם הגיעו לנקודת המפגש, התופעות הלכו והחריפו ודוד חשד כי הוא עובר משהו לא טוב וביקש מבנו להסיע אותו למיון המרכז הרפואי שערי צדק.

עם הגיעו למחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי שערי צדק עבר סדרת בדיקות מקיפות על ידי הצוות, שהעידו על כך שהוא בעיצומו של אירוע לבבי אקוטי ומסכן חיים.

דוד הובהל בדחיפות לחדר הצנתורים של שערי צדק במצב של שוק לבבי, ומייד עבר צנתור דחוף ע"י מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב, ד"ר אלעד אשר, המתמחה ד"ר תומר מלר, והאח מוחמד חמידאן. תוך כדי צנתור הופיעו הפרעות קצב מסכנות חיים והצוות החל בביצוע החייאה ממושכת ומתן לא פחות מ-12 שוקים חשמליים. "לדאבוננו רוב החולים במצב של דוד לא מספיקים להגיע לקבל טיפול מציל חיים ובדרך כלל נפטרים מחוץ לבית החולים. למזלו של דוד ולשמחתנו, הוא שרד את אחד האירועים הלבביים הקשים. לאחר הצנתור דוד אושפז ביחידה לטיפול נמרץ לב, כאשר הוא בהכרה מלאה והתאושש בצורה יפה מאד. הוא יזדקק לשיקום קל, אבל בסה"כ לאור כל מה שעבר הוא במצב מצויין" מוסיף ד"ר אשר.

סימנים מקדימים לאוטם שריר הלב לא תמיד ברורים, ומלבד לחץ בחזה והקרנה ליד שמאל או ימין, לעיתים רק תחושת צרבת או קוצר נשימה הם הסימפטומים היחידים המקדימים אוטם בשריר הלב. לפיכך, אם יש ספק כדאי מאד להיוועץ ברופא ולערוך בדיקות הדמייה ו/או מאמץ על מנת לשלול בעיה בזרימת הדם ללב מוסיף ד"ר אשר.

פרופ׳ גליקסון מיכאל גליקסון, מנהל מערך הלב המשולב: "דוד מודה לצוות המסור בשערי צדק שכולל את הרופאים האחיות העובדת הסוציאלית והטכנאים שהצילו את חייו ומבקש להודות על הנס שנעשה לו כדי שיוכל לשוב לשגרה ולהמשיך בשליחות בעבודתו בתחנת הכיבוי".

בית חולים שערי צדק שוק חשמלי אושפז לוחם אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד