י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בחירות אמצע הקדנציה

רפובליקנים מסרבים לומר שיקבלו תוצאות הבחירות

מתוך 19 מועמדים בבחירות אמצע הקדנציה על תפקידים ועל מושבים בקונגרס ובסנאט, כמה מהם סירבו לענות או סירבו להתחייב לקבל את התוצאות. הדמוקרטים אמרו ברובם המוחלט שהם יכבדו את התוצאות

תומכי טראמפ: אילוסטרציה
תומכי טראמפ: אילוסטרציה

שנים עשר מועמדים רפובליקנים במרוץ למושל ולסנאט סירבו לומר אם הם יקבלו את תוצאות הבחירות, מה שמעלה את הסיכוי לכאוס חדש לאחר הבחירות האחרונות בהן הנשיא לשעבר דונלד טראמפ סירב לוותר על הנשיאות.

בסקר של ה"וושינגטון פוסט" שבחן 19 ההתמודדויות המעניינות ביותר בכל רחבי ארה"ב, הניגוד בין המועמדים הרפובליקנים לדמוקרטים היה בולט. בעוד שהדמוקרטים התחייבו לקבל את התוצאות, 12 רפובליקנים סירבו להתחייב או סירבו להגיב. בצד הדמוקרטי, 18 אמרו שיקבלו את התוצאה ואחד לא הגיב לסקר של הפוסט.

חוסר הרצון של מועמדים רבים להודיע כי יקבלו את הכרעת הבחירות, ולאמץ עיקרון ותיק של דמוקרטיה אמריקאית מראה כיצד המתקפה של טראמפ על שלמות הבחירות בארה"ב התפשטה הרבה מעבר למרוץ לנשיאות ב-2020. השנה, מספר רב של מועמדים מפסידים עלולים לסרב לקבל את תבוסותיהם.

טראמפ, שממשיך לטעון ללא ראיות שההפסד שלו לג'ו ביידן ב-2020 זויף, תקף רפובליקנים אחרים שאינם מסכימים איתו, מה שהפך את הכחשת הבחירות למחיר התמיכה של טראמפ בפריימריז של הרפובליקנים, מחצית מכלל המועמדים הרפובליקנים לתפקידים פדרליים וכלל-מדינתיים בעלי סמכויות על ניהול הבחירות אימצו טענות לא מוכחות כי הונאה הכתימה את זכייתו של ביידן, כך על פי דיווח של ה'וושינגטון פוסט'.

במרוץ למושל או לסנאט באריזונה, פלורידה, קנזס, מישיגן, ניו המפשייר, צפון קרולינה, פנסילבניה וטקסס, מועמדי הרפובליקנים סירבו לומר כי הם יקבלו את התוצאה של השנה. כולם מלבד שניים - הסנטורים המכהנים רון ג'ונסון מוויסקונסין ומרקו רוביו מפלורידה - אימצו בפומבי את הטענות של טראמפ לגבי 2020.

רפובליקנים מועמד רפובליקני דונלד טראמפ וושינגטון פוסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד