כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מחיר הסנקציות

מחצית ממטוסי הנוסעים של איראן אינם פעילים

גורם רשמי במשרד התחבורה והתעופה באיראן אמר כי הסיבה למחסור בכרטיסי טיסה היא שיותר ממחצית ממטוסי המדינה מקורקעים. רק כ-120 עד 130 מטוסים מתוך כ-340 מטוסים שבבעלות חברות התעופה פעילים

מחצית ממטוסי הנוסעים של איראן אינם פעילים
מטוסים איראניים צילום: Iran international

אומיד חנסארי, חבר מועצת המנהלים של המחוז הדרום-מערבי של שירותי הנסיעות והתיירות של משרד התחבורה והתעופה של מחוז ח'וזסטן באיראן, אמר לסוכנות הידיעות האיראנית ISNA כי "רוב המטוסים שבבעלות חברות התעופה מקורקעים כי הם צריכים חלקים ואי אפשר לספק אותם בגלל סנקציות".

הוא הוסיף כי רק כ-120 עד 130 מטוסים מתוך כ-340 מטוסים שבבעלות חברות התעופה פועלים. חברת הפרלמנט, אלירזה פקפטרת, אישרה את אותם נתונים, ואמרה באוגוסט כי עקב הסנקציות הכמות והאיכות של תעשיית התעופה של איראן יורדות מיום ליום, וציינה כי גם מספר מטוסי הנוסעים שנותרו פעילים ירד, כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

אלירזה ברחור, סגנית יו"ר איגוד חברת התעופה 'איראן איירליינס', אמרה בשנה שעברה כי יותר מ-50% ממטוסי הנוסעים אינם פועלים עקב מחסור בחלקי חילוף, במיוחד מנועים. איראן סובלת ממחסור במטוסי נוסעים אזרחיים מאז שנות ה-90 והשתמשה במגוון דרכים כדי לשכור מטוסים ישנים או לקנות חלקי חילוף באמצעות מתווכים, אך המצב הטכני של הצי שלה הלך והידרדר.

הסכם הגרעין משנת 2015 שהופסק בשנת 2018 השעה את הסנקציות על רכישת מטוסים מערביים ואיראן החלה במגעים לרכישת מטוסים חדשים מבואינג ואיירבוס. כמה מטוסי איירבוס נמסרו, אך ממשל טראמפ מעולם לא אישר מכירת מטוסים אמריקאים, וכשוושינגטון פרשה מההסכם במאי 2018, איראן נשארה סופית ללא חלקי חילוף.

איראן סנקציות מטוסים חלקי חילוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד