כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מהר מהצפוי

עלייה לרגל בלי פקקים? הכירו את הכניסה החדשה של ירושלים

אם גם אתם תכננתם לעלות לירושלים בחג הקרוב, כדאי שתכירו את כביש 16 החדש הכולל בתוכו שתי מנהרות תת קרקעיות ובעתיד גם חניון "חנה וסע" על מנת להקל על העולים לעיר הבירה • הפרויקט הושלם כשנה לפני המועד המתוכנן • ראש העיר משה ליאון אשר הוביל את המיזם: "זו בשורה חשובה עבור המבקרים בירושלים מכל קצוות תבל"

עלייה לרגל בלי פקקים? הכירו את הכניסה החדשה של ירושלים
כביש 16 צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עם 6,000 מטרים סלולים וצפי ל-50,000 אלף נוסעים מדי יום, מיזם התחבורה הגדול של עיריית ירושלים בשיתוף משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל תם ונשלם והוא צפוי להקל באופן משמעותי על עומס התנועה הזורמת לבירה במהלך חגי תשרי הבאים עלינו לטובה. כביש 16, יהווה את הכניסה החדשה והמרכזית לעיר ובנסיעה רצופה של מספר דקות ממחלף מוצא, ניתן יהיה להגיע לכל השכונות בדרום ובמערב העיר דרך שתי מנהרות תת-קרקעיות.

מדובר בהקדמה של למעלה משנה בלוחות הזמנים של הפרויקט. פרויקט מורכב ומאתגר אשר למרות השפעות הקורונה ואתגרים רבים ונוספים לאורך הדרך הסתיים תוך 3 שנים בלבד!

הכירו את כביש 16


מהירות הנסיעה המותרת בכביש 16 היא עד 110 קמ"ש ולאורכו שלושה מחלפים: באזור מוצא, בנחל רבידה שבסמוך לגבעת שאול ובצמוד לרחוב בייט. דרכו ניתן יהיה להגיע לשכונות רבות בזמן קצר, לרבות למרכז הרפואי שערי צדק. הכביש הוא דו נתיבי לכל כיוון, מתחיל במחלף מוצא ומתפצל עד לחיבורו לדרך בגין.

הכביש כולל שתי מנהרות שיעברו תחת השכונות הר נוף ויפה נוף וחלקו המזרחי של הר הרצל. בין שתי המנהרות עובר הכביש בגשר מעל נחל רבידה, ושם נבנה מחלף נחל רבידה שיחבר אותו עם הכביש החדש שנסלל לגבעת שאול.

במסגרת הפרויקט, הוקם גשר מעל נחל שורק במחלף מוצא, שיחבר את הכביש לכביש 1 שעל גשר מוצא הקיים והינו באורך של 372 מטרים. כמו כן, במנהרות הר נוף מבוצעות עבודות שיקום נופי לנחל רבידה.

בעתיד, לרשות המגיעים אל העיר דרך כביש 16, יעמוד חניון בייט – חניון "חנה וסע", שימוקם בסמוך לתוואי הקו הירוק של הרכבת הקלה באזור שכונת רמת בית הכרם. בחניון מתוכננים 2,275 מקומות חניה, 30% מהם יכללו גם עמדות טעינה חשמליות, מקומות חניה לרכבים דו גלגליים ומקומות חניה ייעודיים לנכים, יחד עם אמצעי הנגשה נוספים. כלל המקומות בחניון יהיו במתכונת של 'חנה וסע', וזאת במטרה לעודד שימוש בתחבורה ציבורית ובאמצעים להסעת המונים.

מראש עיריית ירושלים משה ליאון נמסר בתגובה: "כביש 16 החדש מהווה בשורה חשובה ביותר עבור העולים לירושלים, בפרט בתקופה זו של החגים בה רבים עורכים עלייה לרגל ונהנים מחווייה ירושלמית מסורתית. פרויקט זה מהווה אבן דרך חשובה במהפכה התחברותית אותה אנו מובילים לרווחת תושבי ירושלים והמבקרים בה מכל קצוות תבל".

עיריית ירושלים כניסה לירושלים כביש 16

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד