א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הבית הלבן הוציא הבהרה

ביידן: חיילי ארה"ב יגנו על טייוואן אם סין תפלוש

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר כי כוחות ארה"ב יגנו על טייוואן אם סין תפלוש. לאחר הריאיון, פקיד בבית הלבן מיהר לציין כי מדיניות ארה"ב לגבי טייוואן לא השתנתה

ביידן: חיילי ארה"ב יגנו על טייוואן אם סין תפלוש
צבא סין במפגן כוח ועוצמה צילום: צילום מסך

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר אמש (ראשון) כי כוחות ארה"ב יגנו על טייוואן במקרה של פלישה סינית. את הדברים אמר במהלך ראיון בתוכנית "60 דקות" של רשת NBC. לאחר הריאיון, פקיד בבית הלבן מהיר לציין כי מדיניות ארה"ב לגבי טייוואן לא השתנתה.

כשנשאל אם כוחות ארה"ב יגנו על טייוואן אם סין תפלוש לאי, אמר ביידן "כן, אם אכן תהיה מתקפה חסרת תקדים". ביידן חזר ואמר כי ארה"ב שומרת על מדיניות "סין אחת" ואינה תומכת בעצמאותה של טייוואן.

פקיד בבית הלבן אמר בעקבות הריאיון כי מדיניות ארה"ב כלפי טייוואן לא השתנתה. ארה"ב שומרת זמן רב על מדיניות של אי בהירות אסטרטגית בשאלה האם היא תתערב צבאית בטייוואן. "הנשיא אמר זאת בעבר, כולל בטוקיו יפן מוקדם יותר השנה. הוא גם הבהיר אז שהמדיניות שלנו בטייוואן לא השתנתה. זה נשאר נכון", אמר הדובר.

במאי האחרון נשאל ביידן האם ארה"ב תתערב צבאית אם סין תפלוש לטייוואן. "כן, זאת ההתחייבות שהתחייבנו", השיב. הבית הלבן גם חזר בו במהירות מהצהרה זו, ואמר כי מדיניות ארה"ב לגבי טייוואן לא השתנתה. ביקור של יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב ננסי פלוסי בטאיפיי טייוואן בחודש שעבר הוביל להגברת המתיחות בין בייג'ינג לוושינגטון על רקע הביקור בטייוואן. סין אמרה כי ארה"ב "משחקת באש" ביחס לביקור פלוסי והחלה בתרגילים צבאיים סביב האי, שהיא מחשיבה כשטח סיני.

ג'ו ביידן סין טייוואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד