כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
השוואה נוראית

זלנסקי: "הרוסים אמנם לא עושים סבון מבני אדם, אבל העיקרון זהה"

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי השווה בין פשעי המשטר הנאצי למעשי הרוסים. "אמנם הרוסים לא עושים סבון, אך העיקרון זהה" | ראש ממשלת קנדה: "קברי האחים שנמצאו באוקראינה הם הוכחה לפשעי המלחמה של רוסיה" | דו"ח המודיעין הבריטי: על רקע הכישלונות בשדה הקרב, הרוסים יורים לעבר תשתיות אזרחיות, בניגוד לאמנות הבינלאומיות

זלנסקי: "הרוסים אמנם לא עושים סבון מבני אדם, אבל העיקרון זהה"
ההרס הנורא במזרח אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

נשיא אוקראינה משווה בין השואה למלחמה באוקראינה, ואומר כי "אמנם הרוסים לא עושים סבון, אך העיקרון זהה". "קברי האחים שנמצאו באוקראינה הם הוכחה לפשעי המלחמה של רוסיה, והם צריכים לשאת באחריות המלאה למעשיהם", אמר אמש ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו שהגיע ללונדון, להשתתף בהלווייתה של המלכה אליזבת השנייה.

טרודו שנפגש עם ראשת הממשלה החדשה בבריטניה ליז טראס, אמר לכתבים כי הפלישה הרוסית לאוקראינה הייתה הנושא המרכזי בפגישתו עם ראש ממשלת בריטניה. "ברור שבריטניה וקנדה תומכות בתוקף באוקראינה ומתנגדות לפעולות הבלתי חוקיות של רוסיה", הוסיף. פעולות אלה "יותר ויותר, ברור, מהוות פשעי מלחמה, מהוות פשעים בלתי מקובלים לחלוטין, בין אם אנחנו מדברים על מה שמצאנו בבור או על קברי אחים בשטחים שנכבשו על ידי אוקראינה", אמר טרודו.

ראש ממשלת קנדה קרא לחקירה ראויה ושקיפות, והוסיף כי "ולדימיר פוטין, אלה שתומכים בו, והצבא הרוסי חייבים לענות על הזוועות שביצעו וממשיכים לבצע באוקראינה". טרודו, שאמור להיפגש עם ראש הממשלה דניס שמיהל, אמר כי קנדה תומכת מאוד באוקראינה והבטיח כי ארצו תמשיך לספק סיוע.

בתוך כך, כוחות ההגנה של אוקראינה הדפו מוקדם יותר את התקפות חיילי הצבא הרוסי באזורים של שמונה ערים, כאשר חיילי רקטות וארטילריה פגעו ביותר מ-20 יעדים רוסיים. המטה הכללי האוקראיני הודיע כי חיילי הפדרציה הרוסית ממשיכים למקד את מאמציהם בניסיונות לכבוש במלואו את אזור דונייצק, לארגן הגנה ולהחזיק בשטחים שנכבשו, כמו גם לשבש פעולות אקטיביות של כוחות ההגנה של אוקראינה באזורים מסוימים.

על רקע הכישלונות בשדה הקרב האוקראיני, בצבא הרוסי יורים ללא אבחנה. לפי התקשורת האוקראינית, הרוסים יורים לעבר עמדות המגינים האוקראינים לאורך קו הגבול, ופועלים על מנת לארגן מחדש את יחידותיהם ולשם כך אף מגייסים חיילי מילואים, כשבד בבד ממשיכים עם ההתקפות האוויריות. בדו"ח המודיעין היומי הבריטי, אף התריעו כי בשל הכישלונות הרוסיים, האחרונים משגרים ירי ארטילרי כבד לעבר יעדים אזרחיים כמו סכרים ותשתיות אזרחיות, תוך הפרה של הנורמות של המשפט ההומניטארי הבינלאומי, חוקי ומנהגי הלחימה.

במהלך היממה האחרונה, הצבא הרוסי שיגר שלוש טילים ו-11 תקיפות אוויריות, ביצע יותר מ-40 תקיפות ממערכות מחול רקטות על יעדים שכאלו בשטח אוקראינה. על אף המתקפות הרוסיות החוזרות ונשנות, באוקראינה לא מאבדים תקווה. נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי אמר כי "לא משנה אילו כוחות הוציאו הפעילו הכובשים, לא משנה מה אמרו שם, חרסון שלנו וברדיאנסק שלנו, מעולם לא איבדו את נשמתם האוקראינית, מעולם לא איבדו את אמונתם באוקראינה. ואנחנו לא שוכחים אותם לרגע אחד ובהחלט נחזור".

"בדיוק כמו מחוז קייב, מחוז צ'רניהיב ומחוז סומי, בדיוק כמו עכשיו מחוז חרקוב, נשחרר אזורים אחרים ואת כל אדמתנו. בכל מקום שבו תהיה אוקראינה, יהיה הדגל שלנו, ובשום מקום לא תישאר הזוועה הזו - גזענות שחוזרת על מה שעשו הנאצים". לדברי זלנסקי, "הרוסים אמנם לא עושים סבון מאנשים, הם לא עושים אהלים מעור והמלחמה היא לא נגד כל אירופה, אבל העיקרון זהה: טרור טילים, קבורה המונית, תליינים ההתעללות האכזרית ביותר באנשים שעדיין בחיים. והשנאה חסרת הגבולות, הבלתי מוסתרת שבה הם מצדיקים את המלחמה הזאת שהם התחילו".

הנשיא האוקראיני עדכן גם בנוגע לקברי האחים שאותרו לאחרונה: "עבודות הקבורה נמשכו היום באיזיום, אזור חרקוב, באתר הקבורה ההמונית שנמצא. מתבצעות בדיקות של הגופות, נמצאו ראיות חדשות לעינויים שהופעלו נגד האנשים שנקברו שם. יותר מעשרה תאי עינויים כבר נמצאו באזורים המשוחררים של חבל חרקוב - בערים ועיירות שונות ואפילו בתחנת הרכבת הרגילה של קוזצ'אי לופן מצאו חדר לעינויים, עם כלי עינוי חשמליים. אנו נבסס את כל זהותם של אלה שעינו, שהתעללו, שהביאו את הזוועה הזו מרוסיה לכאן, לארצנו האוקראינית" הבטיח.

לדברי זלנסקי "המצב בקו החזית לא עבר שינויים משמעותיים ביממה האחרונה. הכוחות המזוינים של אוקראינה, יחידות המודיעין שלנו, שירות הביטחון והמשמר הלאומי דוחפים בהדרגה, צעד אחר צעד, את הכובשים מארצנו. אבל אנחנו עדיין צריכים זמן, אנחנו עדיין צריכים מאמץ, אנחנו עדיין צריכים להיות מרוכזים לחלוטין בהגנה ולשמור על כל הכוחות שלנו. רבים מהחיילים הרוסים כבר הבינו שאין להם סיכוי באוקראינה, שהם יובסו. החכמים ביותר בצבא הרוסי נכנעים, ואנו מבטיחים להם שנעמוד בכל הזכויות על פי האמנות ונמשיך ללחוץ שכל הכובשים יבינו זאת. ננצח אותם יותר מבעבר".

מלחמת אוקראינה רוסיה שואה מלחמת העולם השנייה ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד