כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"על כוונת התחקירים"

תיק המתנות: "נוני הזהיר לא לארח את יאיר בדירה של פאקר"

העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, הדס קליין, ממשיכה את עדותה בחקירה הנגדית ע"י עו"ד עמית חדד שמנסה שוב להפריך את הטענות שרכישת השמפניות, הסיגרים והמתנות למשפחת נתניהו חצתה את הרף הפלילי | קליין סיפרה כי נוני הזהיר אותה מתחקיר נגד יאיר נתניהו

תיק המתנות: "נוני הזהיר לא לארח את יאיר בדירה של פאקר"
יאיר נתניהו צילום: מתוך אינסטגרם

היום (שני) נמשכת עדותה של הדס קליין, העוזרת של המיליארדר ארנון מילצ'ן, על המתנות שניתנו, לכאורה, לבני משפחתו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. היום צפויה להסתיים חקירתה הנגדית על ידי סנגורו של נתניהו עו"ד עמית חדד, ומחר ייתכן שתחל החקירה הנגדית על ידי באת כוחו של ארנון (נוני) מוזס.

בפתח הדיון ביקש היום עו"ד חדד לקבל תכתובות של קליין והודעות שהוציאה לתקשורת - ובהמשך יחליטו השופטים לגביה. לאחר מכן המשיך עו"ד חדד בניסיון לקשר בין רכישות של חלק מהשמפניות לרכישות של אלכוהול אחר שלא נרכש עבור שרה נתניהו. בכך מנסה חדד לנתק את הקשר שבין השמפניות הרבות שנרכשו לבין נתניהו.

במהלך הדיון טענה קליין שבשלב מסוים התקשר אליה נוני מוזס, מו"ל ידיעות אחרונות, והזהיר אותה שמתקיים תחקיר על השימוש שעושה יאיר נתניהו בדירתו של המיליארדר ארנון מילצ'ן. "נוני הרים לי טלפון ואמר 'הילד על הכוונת בדירה הזאת', עושים עליו תחקיר עיתונאי", טענה. "נוני אמר שהוא מחבב את פאקר וחבל שיש פה תחקירים עיתונאיים". עוד סיפרה קליין שבהתחלה מילצ'ן ניסה לגשר בין מוזס לבין נתניהו, וכשזה לא הצליח - ניסה לעזור לנוני מוזס למכור את העיתון ובין היתר קיבל שמות של רוכשים פוטנציאלים מנתניהו.

עוד סיפרה קליין על אזהרה אחרת שקיבלה, הפעם מארנון מילצ'ן כלפי נתניהו: "ארנון אמר לי שמר נתניהו הזהיר אותו שנוני מקליט, ואחר כך ארנון אמר לי, תראי מה נהיה פה, הוא הזהיר אותי, ובסוף מקליטים שם, אצל נתניהו".

עו"ד חדד שאל את קליין על קשרי הטייקון ארנון מילצ'ן ומוזס, וזו סיפרה על קשרי ידידות קרובים וכי מילצ'ן ניסה "לגשר על הפערים" בין נתניהו למוזס. כאשר זה לא הצליח. "היה ניסיון לגבי תפוצת 'ישראל היום', מהדורות סוף שבוע, ארנון ניסה לשכנע שלא יקרה, מאוד חיבב את נוני, גם אני, ניסה לסייע שאפשר יהיה לגשר. שלדון החליט שהוא הולך להרוס את הצד השני". לאחר מכן סיפרה כי על הניסיונות לסייע למוזס למכור את "ידיעות אחרונות": "ארנון לא איתר רוכשים, אך קיבל ממר נתניהו שמות של רוכשים פוטנציאליים".

עו"ד חדד שאל את קליין לגבי השקיות השחורות שהעבירו בהן שמפניות, וזו הסבירה: "לבלפור לא היינו צריכים שקיות שחורות אטומות כיוון שנכנסנו למתחם סגור וחוץ מהמאבטחים אף אחד לא ראה. בקיסריה, אצל פאקר, אנשים יכלו לראות ולכן הבאנו את השמפניות בשקיות".

עו"ד חדד העיר כי "יש סיבה שרצית להיות דיסקרטית, בגלל שרצית להגן על השמות של מילצ'ן ופאקר מפרסום בתקשורת". קליין השיבה: "לשמור על ארנון וג'יימי. עצם זה ששולחים כל הזמן לראש ממשלה, אם נותנים לידיד שלא נושא במשרה ציבורית בסדר, אבל כשמדובר בראש ממשלה... זו הסיבה שבקבינט לא אמרתי למי זה, בנראות שאנחנו מעבירים שמפניות, סיגרים, לראש הממשלה, נראה לי שזה רע מאוד, רע מאד. לא הלכנו בראש חוצות להגיד אנחנו שולחים שמפניות לראש ממשלה, כי זה נראה לי נורא ואיום".

בשבוע שעבר, בחקירה הנגדית, דרש פרקליטו של נתניהו, עורך הדין עמית חדד, לברר אלו סוגי סיגרים ייחסה קליין לנתניהו. קליין אמרה כי אינה בקיאה בסוגי סיגרים והוסיפה: "עומדת על שלי. כל הסוגים שנרכשו בדיוטי פרי ובמונטה קריסטו קנינו למר נתניהו".

השופטים נזפו בחדד, שניסה להיכנס לעומק הפרטים, וטען כי בעדות קליין יש "אינספור טעויות". השופט משה בר העיר לקליין כי באמירותיה יש גם סברות וגם הערכות, שאינן בהכרח מידיעה אישית, וכי היא מסרה "גרסה מסודרת לשיטתה". קליין המשיכה ואמרה: "אני נקראת לחקירה בפעם הראשונה בחיי", וחדד העיר כי זו הפעם השנייה.

משפטו של בנימין נתניהו תיק המתנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד