י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"אשרי עין ראתה אלה"

100 גאוני רשת הכוללים 'ש"ס אידן' במבחן פומבי על הש"ס כולו

גאב"ד מאקווא שכיבד את המעמד בנוכחותו התרגש עד דמעות ושיבח את האברכים הגאונים בכל פה: "הם לומדים תורה בטהרה ומגנים על העולם כולו. אשרי מי שמסייע למפעל הקדוש הזה, שכרו הרבה מאוד". צפו בתיעוד 

100 גאוני רשת הכוללים 'ש"ס אידן' במבחן פומבי על הש"ס כולו
מבחן גאוני ש"ס אידן עם גאב"ד מאקאווא צילום: שוקי לרר

מעמד מפעים ועוצר נשימה התקיים בערבו של יום שני בשבוע שעבר בבית שמש, במסגרתו הופיעו כבוד כמאה אברכים גאונים, לומדי רשת הכוללים 'ש"ס אידן', יחד עם נשיאם מייסד הכוללים הגאון רבי אברהם הלוי אייזען גאב"ד פוזנא - ונבחנו על הש"ס כולו בחדא מחתא, גמרא רש"י ותוס', והמצוינים שבחבורה אף הפליאו בידיעותיהם בראשונים ובאחרונים, באופן שלא נראה כמותו מימות עולם, כשקבוצה גדולה כל כך עומדת בכור המבחן ומפגינה שליטה מוחלטת בכל מכמני הש"ס ובמקצועות התורה כולה.

במבחן השתתפו גאוני הכוללים מחמשת הסניפים של הרשת הפזורים ברחבי הארץ: בירושלים, בני ברק, בית שמש, ביתר עילית, קריית ספר,

הסניף השישי של הרשת בלונדון הבירה, והאברכים הגאונים הלומדים בסניף זה, המשלימים את מספרם של כלל לומדי 'ש"ס אידן' ל-100, קיימו מעמד מקביל במקומם.

את המבחן בבית שמש ערך הגאון רבי יצחק שמואל שווארץ, רב ביהמ"ד חסדא וראש הכולל בבני ברק, אשר נודע בשערים בבקיאותו העצומה בכל מכמני הש"ס ובסגנונו החריף שאפשר לו לאתגר את האברכים בשאלות מעניינות ומרתקות מכל רחבי הש"ס.

הנוכחים שהשקיפו מהצד על המחזה המפעים, לא יכלו לעצור את דמעות ההתרגשות שלהם, אל מול המראה יוצא הדופן, כשאברכים רבים כל כך, חלקם צעירים בשנות העשרים המוקדמות לחייהם, רוב רובם עדיין בני תשחורת ולא נזרקה שיבה בשערם, ובכל זאת, הם הפגינו ידיעה מוחלטת בש"ס כזקנים ורגילים ששוקדים על תלמודם בלא הפוגה כבר עשרות שנים.

הגרי"ש שווארץ התרגש גם הוא מאוד אל מול הידע העצום שהפגינו האברכים הגאונים, כשעל כל שאלה ששאל השיבו לו מהמגרא, מדיוקים בלשון רש"י, מדברי התוס', והוסיפו להפליא בציטוטים מהרמב"ם ונושאי כליו, ואפילו מהקצות החושן מהגרעק"א, אבל האזל ושאר אחרונים, באופן מעורר השתאות עצומה.

את המעמד כיבד בנוכחותו גאב"ד מאקווא, שהתרגש עד דמעות, ולא יכול היה לעצור ברוחו אל מול המחזה המלהיב. לפני שיצא ביקש גאב"ד מאקווא לומר את אשר על לבו, ובמשך דקות ארוכות יצא מגדרו והרעיף דברי שבח והלל על האברכים הגאונים, אשר בכח התורה שלהם הם מגינים על העולם כולו ומצילים אותו מגזירות קשות ורעות.

"אומנם אנחנו עכשיו בחודש אלול שהוא זמן של תשובה שמצילה מרוע הגזירה, וצריכים לעסוק בתשובה, אבל התורה היא הטהרה הגדולה ביותר והיא גדולה אפילו מן התשובה, ובוודאי שהיא מגינה על העולם כולו".

עוד הוסיף גאב"ד מאקווא בדברי תודה מיוחדים לגאב"ד פוזנא שהקים את המפעל הקדוש של רשת הכוללים 'ש"ס אידן' וכן לנדיבי העם המוזילים מכספם הון רב כדי להחזיק את האברכים הגאונים, אשר מוסרים נפשם על התורה ולומדים לילות כימים בלא הפוגה, בימות החול ובשבתות, בתקופות בין הזמנים, בימים טובים, בערבי פסחים ובכל עת, שוקדים על תלמודם ונבחנים על מאות דפים בכל חודש, כשמדי שנה הם מסיימים את הש"ס כולו גמרא רש"י ותוספות, ונבחנים עליו כמה וכמה פעמים הן בחדא מחתא מתחילתו ועד סופו, הן במבחנים שבועיים וחודשיים והן במבחנים רבעוניים הנערכים בכל פעם על כ-800 דפי גמרא.

"אשרי מי שמסייע למפעל הקדוש הזה ברוחניות ובגשמיות", השלים גאב"ד מאקווא את דבריו כאשר מבטא את עצמו ברבים שברצונו היה לשהות עוד במחיצתן של תלמידי חכמים אלו לולי שאצה עליו את הדרך ל"סידור קידושין" שנקלע לפניו, ויצא כשהוא מלווה על ידי נשיא רשת הכוללים אב"ד פוזנא שהודה לו בחום על דברי הברכה והחיזוק העצום.

שס אידן מאקוווא גאבד פוזנא מבחן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד