כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
זוכה להתעלמות

שליח האיחוד האירופי: "בכירים ישראלים לא נפגשים איתי"

שליח האיחוד האירופי לתהליך השלום באזור התלונן כי אינו זוכה ליחס מצד בכירים במשרד החוץ. לדבריו, למרות בקשותיו הוא אינו זוכה לפגוש בכירים במשרד

שליח האיחוד האירופי: "בכירים ישראלים לא נפגשים איתי"
משרד החוץ בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שליח האיחוד האירופי לתהליך השלום הישראלי-פלסטיני, סוון קופמאנס, התלונן אצל בכירים במשרד החוץ על כך שהוא אינו מקבל פגישות בדרג גבוה בישראל - כך דיווח ברק רביד באתר 'וואלה'.

על פי הדיווח, בכירים בישראל ובאיחוד האירופי מתכוננים בימים אלה למפגש מועצת האסוציאציה שיתקיים באוקטובר. מדובר בפסגה בדרג גבוה שלא התכנסה בין ישראל לבין האיחוד האירופי במשך יותר מעשר שנים, על רקע מחלוקות בנושא הפלסטיני. ראש הממשלה לפיד שישתתף במפגש רוצה להפוך אותה לפסגה בהשתתפות כל 27 המנהיגים של המדינות באיחוד האירופי. העובדה שאירוע מדיני משמעותי כל כך יתקיים שבועות ספורים לפני הבחירות תסייע ללפיד בקמפיין.

בכירים ישראלים אמרו ל'וואלה' כי לקראת ביקורו בישראל לפני כשבועיים ביקש השליח האירופי להיפגש עם לפיד, עם הנשיא הרצוג ועם שר הביטחון בני גנץ. כל שלוש הבקשות זכו לתשובה שלילית. במהלך ביקורו בישראל נפגש השליח האירופי עם ראשת המערך המדיני במשרד החוץ עליזה בן נון והתלונן בפניה על כך שהוא לא מקבל פגישות בדרג גבוה, וכי פגש את לפיד בפעם האחרונה לפני חודשים ארוכים, כשזה עוד כיהן כשר חוץ.

"בכל מדינה באזור אני פוגש את שר החוץ, אבל בישראל אני לא מקבל פגישה אפילו עם מנכ"ל משרד החוץ", אמר השליח האירופי קופמאנס לראשת המערך המדיני במשרד החוץ בן נון לפי תיעוד של סיכום הפגישה ביניהם.

קופמאנס הדגיש כי בשל העובדה שהוא לא מקבל פגישות בביקוריו בישראל הוא לא יוכל לדווח למדינות החברות באיחוד האירופי כי ישראל מתנהלת מולו בצורה חיובית לקראת כינוס מועצת האסוציאציה. על פי הדיווח של ברק רביד, בן נון התלוננה מצידה בפני קופמאנס על ציוציו בטוויטר במהלך המבצע האחרון ברצועת עזה. לפי סיכום הפגישה, ראשת המערך המדיני אמרה לשליח האירופי שהציוצים שלו בטוויטר לא התייחסו כלל לזכותה של ישראל להגן על עצמה.

קופמאנס, שבמהלך הפגישה התייחס לרצועת עזה כאל "כלא שעליו נופלות פצצות מפעם לפעם", הדגיש כי הוא עומד מאחורי הציוצים שלו וכי התפקיד שלו הוא לדבר בשם האיחוד האירופי ולסייע לאזרחים שנפגעים.

משרד החוץ מסר בתגובה כי השליח האירופי פגש במהלך השנה האחרונה את שר החוץ, שר הביטחון, השר לשיתוף פעולה אזורי, מתאם הפעולות בשטחים ומנכ"ל משרד החוץ.

האיחוד הלאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד