כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מיליונים מכספי הציבור

עתירה לבג"ץ: עצרו תקציבים לעמותה המקושרת לח"כ

בעקבות הטענות לניגוד עניינים חריף בין עמותת פנים וח"כ גלעד קריב, יו"ר תנועת ארץ הקודש בפניה דחופה לבג"ץ למתן צו ביניים כנגד העברת 30 מיליון ש"ח לתנועה הרפורמית "פנים" כחלק מהמיזם ההתחדשות העירונית במשרד התפוצות

עתירה לבג"ץ: עצרו תקציבים לעמותה המקושרת לח"כ
גלעד קריב צילום: Tomer Neuberg/Flash90

יו"ר תנועת ארץ הקודש הרב פסח לרנר פנה הבוקר (שני) בעתירה דחופה לבג"ץ למתן צו ביניים להקפאת ההתקשרות שבין משרד התפוצות לבין עמותת פנים לביצוע מיזם משותף בתחומי ההתחדשות היהודית.

כזכור, לפני מספר שבועות נחשף כי למרות הקשר של ח"כ גלעד קריב לעמותת פנים בה שימש כחבר וועד עד לפני תקופה קצרה, עשרות מיליוני שקלים מכספים קואליציוניים הוזרמו אל העמותה דרך משרד התפוצות במעורבות ישירה של קריב שנטל חלק בהקצאת הכסף ובדיונים שהתקיימו יחד עם אנשי העמותה.

עוד נחשף כי אנשי משרד התפוצות קידמו את המיזם עם עמותת פנים ללא הליך תקין של מכרז וקביעת קריטריונים, תוך שהם מתעלמים מכך שמדובר בעמותה בעלת מחזור כספי מזערי, ללא ניסיון בהתקשרויות קודמות עם משרדי ממשלה, או יכולת פיננסית מוכחת לניהול תקציב בסדר גודל של עשרות מיליוני שקלים.

בנוסף, התפרסמו מסמכים מהם עולה עוד לפני שמשרד התפוצות אישר את קיום המיזם, העביר המשנה ליועמשי"ת ד"ר גיל לימון חוו"ד שמבהירה את הקושי המשפטי שבקיום המיזם ללא שתתקבל החלטת ממשלה שמסמיכה את משרד התפוצות לפעול בתחום זה. ד"ר לימון אף הבהיר כי ככל שהיקף המיזם (שעומד בסופו של דבר על 60 מיליון ₪ סה"כ) יעלה ל-40 מיליון ש"ח הרי שקיים קושי במתן הגנה משפטית להחלטה.

בעקבות הממצאים החמורים, פנו מספר ח"כים ויו"ר תנועת ארץ הקודש הרב פסח לרנר ליועמ"ש בדרישה להקפיא את קיום המיזם. מאחר וטרם נתקבלה תשובת היועמ"ש, פנה היום יו"ר תנועת ארץ הקודש בעתירה דחופה לבג"ץ למתן צו ביניים להקפאת המיזם וקיום דיון דחוף בכדי לבחון את הפגמים שהתגלו בהתקשרות עם העמותה.

"עניינה של העתירה הוא בניסיון חלוקת "כספים קואליציוניים" בסך עשרות מיליוני שקלים מכספי ציבור והעברתם בדרך מעגלית לעמותה פרטית המקורבת לחבר הכנסת שיזם את קביעת הכספים הקואליציוניים האמורים ואת אופן חלוקתם. והכל, בדרכים עקלקלות ובניגוד לדין: ללא סמכות, ללא שקיפות, ללא קריטריונים וללא הליך נאות."

הרב לרנר מציין עוד בדברי ההסבר לעתירה כי תנועת ארץ הקודש היא תנועת בין לאומית שפועלת לחיזוק הזהות היהודית של יהודים ברחבי העולם, ומשום כך היא רואה בעצמה מועמד ראוי להשתתף בפעילות שנעשית בתחום ההתחדשות היהודית ובכלל זה הפעילות שנכללת במיזם של משרד התפוצות ועמותת פנים.

גלעד קריב משרד התפוצות שחיתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד