כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חשש למאסר ארוך

המשפחה מתחננת: "תצילו את ליאור שסובל על לא עוול בכפו"

ליאור בן יוסף, ישראלי בן 31, נמצא תחת תנאים מגבילים בטייוואן מאז חודש מרץ האחרון, לאחר שהותקף ברחוב על רקע היותו ישראלי ע"י נהג ממוצא מלזי מוסלמי. ליאור, ששוחרר ממעצר של חצי שנה, עומד בפני עונש מאסר כבד, מכיוון שנאלץ להגן על עצמו

המשפחה מתחננת: "תצילו את ליאור שסובל על לא עוול בכפו"
ליאור יוסף צילום: באדיבות המשפחה

משפחה ישראלית מתחננת להציל את בנם שנמצא בטייוואן ולא יכול לשוב לארץ. המשפחה נואשת לסיוע להשיבו הביתה לישראל מפני מצבו הקשה. הוא ממתין לגזר דין שיכול להיות בין 5 שנים למאסר עולם. "ליאור כיום שרוי במצב נפשי קשה מאוד, וזועק בפנינו שנציל אותו, אנו מרגישות אבודות ונואשות, אמא שלנו שבר כלי, המצב הזה ריסק את כולנו כלכלית ונפשית ואנו מתחננות למישהו שירים את הכפפה ויזכה במצווה ענקית של פדיון שבויים. ועד שמישהו מהממשלה שלנו יסייע, אנחנו לבד במערכה הקשה הזו, וזקוקים לעזרת עם ישראל להצטרף אלינו למאבק להצלתו של ליאור".

המשפחה מתכננת בחג הסוכות הקרוב אי"ה להקים מאהל מול מעון ראש הממשלה וקוראת לאנשים להגיע ולהביע תמיכה, ולהתפלל על ליאור יוסף בן תקוה, ולתרום למען המאבק החשוב של הצלת נפש יהודי.

ליאור יוסף

משפחתו מספרת שליאור ישראלי נורמטיבי שניהל חנות קוסמטיקה בטייוואן, הותקף בתאריך 12/10/2021 כשהיה בדרכו לעבודה. התוקף מוסלמי ממוצא מלזי כמעט והרג את ליאור כשניסה לדרוס את ליאור ואף דקר אותו. אחותו מספרת כי "אחי ההמום נאלץ להגן על עצמו ולאחר מכן הלך לקבל טיפול רפואי - הוא לא הפסיק לדמם מהחתך לאחר שהתוקף דקר אותו. עדות שקר של התוקף הספיקה כדי לזרוק את אחי למעצר של 5 חודשים בתנאי שבי".

"השליכו אותו לצינוק למשך 20 יום כי קרא "שיר למעלות", זרקו לו את ספר התהילים על הרצפה וזלזלו ביהדותו. ליאור ספג השפלות והתעללויות רבות בשל יהדותו", עוד סיפרה: "תודה לקל בחודש מרץ 2022 אחי שוחרר בערבות אחרי שעבר ייסורים רבים, אך עדיין אינו יכול לשוב למולדתו, לביתו ולמשפחתו שבישראל. מצבו הרפואי והנפשי מחמיר מיום ליום, הוא סובל מסיוטי לילה בעקבות מה שעבר, הוא מוגדר כסובל מפוסט טראומה, דיכאון ותסמינים נוספים. למרות הראיות שהוצגו בבית המשפט, ליאור עדיין מוחזק בטייוואן עד לסיום ההליכים המשפטיים בהם מתעלמים לחלוטין מראיות המבססות את החפות של ליאור".

למרות הראיה המובהקת, הסרטון ממצלמות הרחוב, אשר חושף את חפותו של ליאור ואת העובדה שהמוסלמי-מלזי שנהג בג'יפ הוריד אותו מהכביש. אף אחד לא נותן את הדין על כך בטייוואן. הפכו את אחי ממותקף לתוקף ומתעלמים לחלוטין מכך שאחי הוא הקורבן".

בימים אלה ליאור משוחרר בערבות, אך אינו יכול לעזוב את טייוואן כי ההליך המשפטי בעניינו טרם נגמר ונכון לימים אלה עדיין אין תאריך לדיון. כך שהוא מוחזק שם במדינה רחוק מביתו בישראל ורחוק מבני משפחתו. "אם בדיון המשפטי הבא חס וחלילה ההגנה העצמית של אחי תוצג כתקיפה, אז הסיכוי שאחי יקבל צדק יהיה צדק נוסח טייוואן, כלומר מאסר ממושך ולא מידתי בשום קנה מידה".

היא מספרת כי במהלך השנה האחרונה המשפחה פנתה לממשלת בנט-לפיד, לנשיא המדינה, ולשרים בכירים בממשלה כדי שיסייעו בידינו להציל את אחי ולהשיבו הביתה לישראל. "הוכחנו שאחי הוא חף מפשע, הצגנו את הסרטון ממצלמות הרחוב שמוכיח שאחי הוא זה שהותקף . ח"כ מאי גולן מהליכוד יצרה קשר עם השגרירה וסייעה בשחרורו מהמעצר. אך עדיין אחי נמצא במדינה זרה ומעל ראשו מרחף מאסר ממושך ולא הוגן" ולכן המשפחה מתחננת לעזרת הציבור במאבק להשבת ליאור לארץ ישראל.

טייוואן מעצר כלא מלזיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד