כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תמו הטקסים

לקול נגינת 'שיר המעלות' ארון המלכה הורד לקבורה

לקול נגינת פרק קכ"א בספר תהילים ארון המלכה הורד לקבורה אחרי טקס ארוך, שלמעשה החל לפני 10 ימים כשהיא מתה בשלווה בסקוטלנד. ההלוויה נפתחה במנזר ווסטמינסטר והסתיימה בטירת ווינדזור שם נטמנה לצד בעלה הנסיך פיליפ שהלך לעולמו לפני שנה

לקול נגינת 'שיר המעלות' ארון המלכה הורד לקבורה
לווית המלכה בלונדון צילום: The Royal family

טקס הלוויה של המלכה אליזבת השנייה נפתח עם ההמנון הלאומי עם שינוי של כמה מהמילים: "אלוקים, נצור את המלך", במקום "אלוקים, נצור את המלכה". אחר כך המקהלה שרה את פרק התהלים "שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי, השם יִשְׁמׇרְךָ מִכׇּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ". הטקס הסתיים עם נגינת תהילים קכ"א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי.

תמו הטקסים הפומביים לזכרה של המלכה: הארון הורד אל תוך הכספת המלכתית, אל המקום שבו בעלה, אימה, ואביה. מעכשיו ישנו מלך חדש, המלך צ'ארלס השלישי ירום הודו. בני משפחת המלוכה, כולל המלך צ'ארלס השלישי, עזבו כעת את הקפלה והלכו לטירת וינדזור עצמה, בשעה 19:30 הערב שעון בריטניה המלך וקרוביו יחזרו לקפלה לקבורת המלכה. היא תקבר ליד בעלה המנוח פיליפ, הדוכס מאדינבורו. פרטים על האירוע לא נחשפו, ארמון בקינגהאם כינה אותו "אירוע משפחתי אישי מאוד".

מירי קרימולובסקי, קרובת משפחה של המלכה המנוחה, שוחחה הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM. וחשפה כיצד המלכה תכננה את הלווייתה וגם על הקשר ביניהן.

קרימולובסקי סיפרה שהמלכה תכננה את הלווייתה כבר מספר שנים. "הכול התחיל ב-2005, אז התחילו לתכנן את זה. הם לא הבינו כנראה שזה יקח עוד הרבה שנים אבל נערכו כבר אז. זה בדיוק כמו הלוויה של המלכה ויקטוריה, היא גם אמרה איזה פסוק מתהילים היא רוצה, היא בהחלט ידעה מה שהיא רוצה, והיא רצתה שיהיה כייף לאנשים, שגם יתרגשו אבל גם יהיה להם יחסית משעשע".

ארמון בקינגהאם תהלים המלכה אליזבת לוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד