ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"סבא שלי היה רב"

מועמד למושל ניו יורק תקף את אוזלת היד בתקיפות חרדים

המועמד הרפובליקני לתפקיד מושל ניו יורק, לי זלדין, תקף את הרשויות בעיר והמדינה על חוסר הטיפול וההתמודדות עם הפשע האנטישמי הגואה, והגן על הישיבות בעקבות החוק שעבר שקובע כי ישיבות ילמדו ליב"ה

מועמד למושל ניו יורק תקף את אוזלת היד בתקיפות חרדים
לי זלדין בביקור בוויליאמסבורג צילום: צילום מסך

בביקור בוויליאמסבורג, המועמד הרפובליקני לתפקיד המושל של ניו יורק, לי זלדין, תקף את הרשויות בגלל הפשע האנטישמי הגואה, והגן בתקיפות על הישיבות והחיידרים שיאלצו להכניס לימודי ליב"ה. על התקפות אנטישמיות אמר זלדין: "זה לא קורה פעם בחודש ואפילו לא פעם בשבוע. נמאס לנו לראות את זה יום אחרי יום אחרי יום. לכולנו חשוב שיהיה הגנה על חופש הדת, שנוכל להסתובב ברחובות האלה, לנסוע ברכבת תחתית, בלי חשש שיתקפו אותנו".

"זה לא רק ברחובות שלנו", הוא המשיך, "אלא גם בבתי הספר, אגף החינוך הממלכתי טעה בהצבעה על הכנסת ליב"ה בישיבות שהתנגדתי לה באופן קולני".

"אני כאן עומד היום נגד הדחיפה הזו, ואני אתנגד לה גם בעתיד. כולנו צריכים לעמוד לצד החינוך הישיבתי", המשיך. "הסיפור שלא מסופר הוא שבתוך הישיבות יש לך תלמידים שמלמדים אותם ערכים - ערכים של טוב ורע, ערכים של ניהול חיים טובים ושומרי חוק ומשפחה ותרומה חיובית ולהישמר מצרות, הסיפור הזה לא נכתב".

זלדין, יהודי, הזכיר את סבא רבא שלו "אמא שלי הייתה מורה כאן בברוקלין", אמר זלדין. "לאורך הדורות, סבא רבא שלי היה רב אורתודוקסי ממש כאן בברוקלין. מבחינתי, עברתי את בית הספר היסודי, המכללה, בית הספר למשפטים, ואף פעם לא הייתי ממוקד באנטישמיות. לא יכולתי אפילו לספר סיפור איך אנשים אחרים שהכרתי היו ממוקדים. אבל עכשיו, נערים צעירים כאן בברוקלין יכולים לספר לכם סיפור אחרי סיפור אחר סיפור של אנטישמיות ברחובות האלה".

בשיחה נפרדת עם חרדים ברחובות וויליאמסבורג, זלדין התעקש שיש לנקוט בצעדים כדי להבטיח ש"אנשים שמבצעים התקפות אנטישמיות יישאו באחריות". כך מדווח אתר Yeshiva world news.

"יש לנו אנשים שמשתחררים אוטומטית מהמעצר, או תובעים חלשים או שופטים חלשים. אנחנו צריכים לוודא שיש השלכות. אם אתה פוגע במישהו אחר, אם אתה תוקף אדם אחר בגלל שהוא יהודי, אנחנו צריכים להיות עם אפס סובלנות", אמר. "אנחנו צריכים לזהות, להתעמת ולרסק אנטישמיות בכל צורה בכל פעם שאנו רואים אותה. אסור להיות עם סובלנות ברחובותינו לכך, אין סובלנות לכך בתוך בתי הספר שלנו, ואין סובלנות כלפי אנטישמיות בתוך הממשלה שלנו".

מושל ניו יורק אנטישמיות בארה"ב בחירות לי זלדין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד