כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מזה 2000 שנה

חמש פרות אדומות הוטסו מטקסס לישראל

פרות אדומות הוטסו במיוחד מארה"ב לארץ, תרומת תושבים מטקסס. הפרות הועברו לבית שאן, שם תוקם חוות גידול יחידה במינה, שתנסה לטפח את הזן הנדיר. ואף להפוך את החווה למוקד עלייה לרגל עבור תיירים

חמש פרות אדומות הוטסו מטקסס לישראל
הפרות האדומות צילום: קובי מיכאלי, ממן

חמש פרות אדומות, שנתרמו על ידי בעלי חווה נוצרים אוונגליסטים מטקסס, ארצות הברית. הגיעו לארץ במטוס נוסעים, בטיסה של אמריקן איירליינס מניו-יורק, לשם הגיעו במשאית מדאלאס. כך מדווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

הפרות האדומות: צילום קובי מיכאלי, ממן

על פי הדיווח, הפרות הוטסו על ידי חברת השילוח אוריין, ועם קליטתן במסוף המטענים של קבוצת ממן, הן הועברו לפיקוח וטרינרי לחוות גידול באזור בית שאן, בתקווה שהמגדלים יצליחו לשמר את הזן ולהרחיב אותו – ואף להפוך את החווה למוקד עלייה לרגל עבור תיירים אוונגליסטים, שיגיעו מרחבי העולם לראות את הפרות הייחודיות.

מקימי חוות הגידול בבית שאן מיעטו לנדב פרטים על המיזם. כל מה שהם היו מוכנים לומר הוא שהם מעוניינים להשתמש בפרות האדומות כדי לנסות ולגדל את הזן הנדיר למדיי בישראל; להמחיש לתלמידים בתלמודי תורה את הסיפור המקראי, ולמשוך תיירים אוונגליסטים לבקר בחווה. לעת עתה הפרות נכנסו לתקופת בידוד, שרק בסופה יילקחו לחווה בבית שאן.

ארגון "בוני ישראל" שהביאו את הפרות מסרו: "זה נדיר מאוד. 2,000 שנה לא הייתה פה פרה אדומה, והצלחנו למצוא כמה. זה כנראה משהו מיוחד מאוד. החווה תיפתח לקהל בתוך כמה חודשים. הפרות צריכות להתרגל לארץ".

פרה אדומה טקסס בית שאן חווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד