כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מאחורי נשיא פולין

הנשיא ביידן והגברת הראשונה ישבו הרחק מאחור בהלוויית המלכה; טראמפ מתח ביקורת

הסיבה שהנשיא ביידן היה 14 שורות מאחור בהלוויה של המלכה הייתה בגלל שהפרוטוקול דרש כי מנהיגי חבר העמים ומשפחת המלוכה יתפסו את המושבים הקרובים ביותר | דיפלומט בריטי לשעבר: "ביידן לא מונע מאגו, מקרון הצרפתי יהיה היסטריה אם לא יינתן לו מקום של כבוד. לאולף שולץ קנצלר גרמניה לא יהיה אכפת"

הנשיא ביידן והגברת הראשונה ישבו הרחק מאחור בהלוויית המלכה; טראמפ מתח ביקורת
לווית המלכה בלונדון צילום: The Royal family

פרוטוקול מלכותי גרם לכך שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן והגברת הראשונה ג'יל ביידן ישבו 14 שורות אחורה במנזר וסטמינסטר בהלוויה של המלכה אתמול (שני). גבות רבות הורמו כאשר ביידן ואשתו הוצבו שבע שורות מאחור בהלוויה בו השתתפו כ-2,000 מנהיגי עולם, בני מלוכה ומכובדים זרים.

לאחר שהגיע להלוויה בשיירה שלו בזמן שמנהיגים אחרים בעולם נסעו באוטובוס, הוצב מנהיג העולם החופשי מאחורי נשיא פולין אנדז'יי דודה. צעד זה גרם לנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ לקבוע כי מדובר בחוסר כבוד למנהיג האמריקאי. עם זאת, מתברר כי מיקומו של הנשיא בקהל לא היה החלטה פוליטית מחושבת, אלא הוחלט על פי פרוטוקול מלכותי. כך מדווח ה'דיילי מייל'.

על פי הדיווח, בהלוויה של הוד מלכותה מנהיגים פוליטיים ממדינות חבר העמים הבריטי קודמים על אלו משאר העולם, גם אם הם ממדינות קטנות יותר או פחות משפיעות. הפרוטוקול הוביל לכך שהנשיא ביידן הושב שבע שורות מאחורי ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו. הוא גם הוצב בחלק האחורי של הקיסר והקיסרית של יפן שישבו בשורה השישית, מאחורי בני המלוכה האירופים ומלך ירדן.

לורד רנוויק, ששימש כשגריר בריטניה בארצות הברית בתחילת שנות ה-90, אמר ל"טיימס הלונדוני" כי הוא מרחם על האחראים לפרוטוקול של ארמון בקינגהאם כשעבדו את טבלת הישיבה המסובכת.

"אתה יכול להעמיד פנים שזה בסדר אלפביתי אבל זה לא" אמר רנוויק. "ביידן לא מונע מאגו, למקרון נשיא צרפת יהיה היסטריה אם לא יינתן לו מקום של כבוד. לאולף שולץ קנצלר גרמניה לא יהיה אכפת".

ג'ו ביידן ג'יל ביידן לוויה המלכה אליזבת פרוטוקול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד