י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מעל 400 גופות

ביצעו רצח עם? הרוסים מכחישים: "זהו שקר"

הקרמלין הכחיש את ההאשמות לפיהן חיילים רוסים ביצעו פשעי מלחמה ליד איזיום - העיירה האוקראינית שבה מצאו הרשויות יותר מ-400 גופות באתר קבורה המוני. "אנחנו צריכים להשתמש בכל הכלים בארגז הכלים כדי לגרום לרוסיה להפסיק את המלחמה הזו"

ביצעו רצח עם? הרוסים מכחישים: "זהו שקר"
מחפשים גופות באיזיום צילום: נשיא אוקראינה

חוקרים אוקראינים אמרו כי הם מצאו בסוף השבוע האחרון עדויות לעינויים והוצאה להורג, כולל גופות שידיהן כבולות. האוקראינים האשימו את החיילים הרוסים בביצוע פשעי מלחמה. "זה אותו תרחיש כמו בבוצ'ה", אמר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב ביום שני, בהתייחסו לרצח עם שביצעו חיילים רוסים בבוצ'ה באפריל. "זה שקר, וכמובן נגן על האמת בסיפור הזה", גם אז הרוסים הכחישו כי רצחו מאות אזרחים.

במקביל, החל מיום שני, המדינות הבלטיות אסטוניה, לטביה וליטא, כמו גם פולין, יאכפו איסור זמני על אזרחים רוסים שרוצים לחצות את הגבול לאיחוד האירופי. המדינות הללו, אינן מתירות עוד לאזרחים רוסים להיכנס לשטחן למטרות תיירות, עסקים, ספורט או תרבות. "אנחנו צריכים להשתמש בכל הכלים בארגז הכלים כדי לגרום לרוסיה להפסיק את המלחמה הזו", אמר ראש ממשלת אסטוניה, קאיה קאלאס, בשבת. גם בצד המלחמתי, באירופה ממשיכים את החימוש של אוקראינה.

משרד ההגנה בגרמני פרסם עדכונים על משלוחי נשק לאוקראינה. המשרד אמר כי הוא שולח עוד ארבעה טנקים מתקדמים מסוג הוביצר וכן אוסף תחמושת. "מספר המערכות המסופקות בשיתוף עם הולנד עולה ל-22, מתוכן 14 מגרמניה", אמר משרד ההגנה הגרמני.

ראש ממשלת הולנד, מארק רוטה, הזכיר גם הוא את שיתוף הפעולה הזה וציין לאחר שיחה עם עמיתו הגרמני הקנצלר אולף שולץ כי ההצלחות האחרונות באוקראינה הראו "שהתמיכה הצבאית הבינלאומית עובדת" ואמר כי ממשלתו וגרמניה יעבדו על יוזמות משותפות נוספות. שרת ההגנה הגרמנית כריסטין למברכט צוטטה כאומרה כי המערכות "יותר מהוכיחו את עצמן בקרב" וכי אוקראינה "מלאה שבחים למערכת והביעה את המשאלה ליותר הוביצרים".

"הם מגיעים ישירות משיפוץ מפעל, שניתן היה להאיץ במידה ניכרת בשיתוף פעולה עם התעשייה", אמרה למברכט. משרד ההגנה אמר גם כי הוא יספק עוד שתי מערכות משגרי רקטות ועוד 50 משוריינים מדגם דינגו. בתוך כך, מדו"ח המודיעין הבריטי היומי עולה כי רוסיה איבדה לפחות ארבעה מטוסי קרב באוקראינה במהלך 10 הימים האחרונים, כך שמאז תחילת הלחימה הצליחו האוקראינים להפיל 55 מטוסים עד עתה.

המודיעין הבריטי אומר שחוסר העליונות האווירית של רוסיה הינו חולשה מרכזית באסטרטגיית הפלישה שלהם עד היום. "קיימת אפשרות ריאלית שהעלייה בהפסדים נובעת בחלקה מכך שחיל האוויר הרוסי לוקח סיכון גדול יותר כאשר הוא מנסה לספק סיוע אווירי צמוד לכוחות הקרקע הרוסיים, אמר משרד ההגנה הבריטי.

איזיום רצח עם פשעי מלחמה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד