כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
פגיעה פיזית ונפשית

השאלה אם ישלמו: חיזבאללה נדרש לשלם 111 מיליון דולר פיצויים

בית משפט אמריקאי הורה לארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה לשלם פיצויים בסך 111 מיליוני דולרים לקבוצה של אמריקאים שתבעו ואמרו כי נפצעו מהרקטות של הארגון במהלך מלחמת לבנון השנייה ב-2006. "רק על ידי גביית מחיר כבד מהעוסקים בטרור נוכל למנוע סבל ואובדן"

השאלה אם ישלמו: חיזבאללה נדרש לשלם 111 מיליון דולר פיצויים
מלחמת לבנון השניה צילום: פלאש 90

בית משפט אמריקאי פסק כי ארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה ישלם לתובעים אמריקאים פיצויים בסך 111 מיליון דולר. זאת, לאחר שהוכיחו כי הפעולות של ארגון היוו הפרה של חוק המלחמה בטרור. התיק הובא במסגרת החוק האמריקני נגד טרור ונטען כי חיזבאללה גרם לתובעים פגיעה פיזית ונפשית ופגע ברכושם. השופט חייב את חיזבאללה לשלם פיצויים בסך 111 מיליון דולר לתובעים. לא ברור האם לפסיקה יהיו תוצאות, מאחר ואין לחיזבאללה נכסים בארה"ב שאפשר להחרים.

קשה לאכוף תביעות אזרחיות מסוג זה נגד קבוצות מיליטנטיות, אך ניצנה דרשן-לייטנר, מארגון 'יש דין' אחת מעורכי הדין המייצגות את התובעים, אמרה כי מדובר בניצחון משפטי חשוב נגד הארגון הנתמך על ידי איראן. "רק על ידי גביית מחיר כבד מהעוסקים בטרור נוכל למנוע סבל ואובדן של קורבנות נוספים לאלימותם", אמרה דרשן-לייטנר בהצהרה.

ישראל וחיזבאללה נלחמו במלחמת לבנון השנייה ב-2006. ישראל פגעה במטרות בלבנון, כולל שדה התעופה הבינלאומי של המדינה ותשתיות אזרחיות אחרות, בעוד חיזבאללה שיגר אלפי רקטות לעבר ערים ויישובים בצפון ישראל. ישראל עדיין רואה בקבוצה המיליטנטית השיעית החמושה בכבדות איום גדול ומאיימת להסב נזק כבד ללבנון אם תפרוץ מלחמה נוספת.

בפסיקה של יום שישי האחרון השופט סטיבן טיסקיונה מבית המשפט הפדרלי בברוקלין, ניו יורק, אמר כי התובעים הצליחו לקבוע כי פעולות חיזבאללה היו הפרה של חוק המלחמה בטרור והטיל על הארגון אחריות. דובר חיזבאללה סירב להגיב לפניית סוכנות הידיעות AP.

חיזבאללה פיצויים תביעת פיצויים מיליוני דולרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד