כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
משימה בלתי אפשרית

משבר ארבעת המינים: קנדה אוסרת על יבוא לולבים ואתרוגים

סוכנות הפיקוח המזון בקנדה אסרה על יבוא מסחרי של לולבים ואתרוגים למדינה. ואישרה רק לצריכה אישית. התקופה המורשית לייבוא ​​היא 3 ימים לפני תחילת סוכות ועד 8 ימים לאחר תום החג

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל פלאש 90

מאמצים קדחתניים ונסיונות של עסקנים בקהילות יהודיות ברחבי קנדה לקבל אישור על יבוא ארבעת המינים. לאחר שסוכנות פיקוח המזון במדינה (CFIA) אסרה על יבוא מסחרי של לולבים ואסרוגים למדינה, והותירה עשרות אלפי יהודים קנדים בדאגה כיצד להשיג ארבעת המינים לחג הסוכות תשפ"ג.

על פי הכללים החדשים, ה-CFIA יאפשר רק לאנשים להיכנס לארצות הברית, לרכוש ארבעת המינים בכמות מינימלית, ואז להביא אותם לקנדה לשימוש אישי, שיטה שהיא בדיעבד לעקוף את האיסור, מכיוון שהיא כמעט בלתי אפשרית עבור הרוב המכריע של היהודים החיים בשכנה מצפון ארצות הברית.

ההצהרה של הקהילות היהודיות על הנסיונות לפתור את הבעיה.

על פי הדיווח באתר Yeshiva world news, עסקנים פועלים כעת לפתרון הבעיה, תוך מאמץ מירבי על מנת לפתור את הנושא בהקדם האפשרי על מנת לאפשר הכנסת ארבעת המינים לסוכות. "אגף ההסברה של ה-JCC מטפל כעת בסוגיית היבוא המסחרי של ארבע מינים", כך מסרה מועצת הקהילה היהודית של מונטריאול בהצהרה באנגלית ובצרפתית לתקשורת. "אנחנו נודיע ברגע שהבעיה הזו תיפתר".

סוכנות פיקוח המזון במדינה הודיעה כי יש הגבלה גם על משך הזמן שלפני סוכות שניתן להביא את הלולבים והאתרוגים, "התקופה המורשית לייבוא ​​היא 3 ימים לפני תחילת סוכות ועד 8 ימים לאחר תום החג". עם טווח הזמן המצומצם הזה, הדרך הנראית לעין היחידה של היהודים בקנדה לחגוג את החג כראוי, היא לעבור את הגבול בתוך שלושת הימים שלפני החג, ולרכוש את ארבעת המינים, דבר שנראה משימה בלתי אפשרית.

ארבעת המינים ארה''ב קנדה לולבים ואתרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד