כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עבר לעולם וירטואלי

כוכב נופל: מייסד פייסבוק איבד מחצית מהונו בשנה האחרונה

הונו של מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג, עמד לפני שנה על שיא של 142 מיליארד דולר, מקומו בדירוג המיליארדרים של בלומברג הלך וירד, וכעת הונו עומד על 55.9 מיליארד דולר. זאת נוכח השקעות החברה במטאוורס ולאחר שהפסיד 31 מיליארד דולר ביום אחד עקב נפילת המניה של מטא

כוכב נופל: מייסד פייסבוק איבד מחצית מהונו בשנה האחרונה
אילוסטרציה צילום: unsplash

השנה הנוכחית קשה עבור כלל המיליארדרים מסקטור הטכנולוגיה, אך ההפסדים של מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא (פייסבוק), בולטים יותר מכולם. האמון שנתן צוקרברג במטא-וורס עלה לו ביוקר בעולם האמיתי: הונו נחתך בקצת יותר ממחצית, וירד עד כה ב-71 מיליארד דולר - הסכום הגבוה ביותר מבין האולטרה-עשירים, לפי בלומברג.

עם 55.9 מיליארד דולר "בלבד", מנכ"ל מטא ממוקם במקום ה-20 מבין המיליארדרים העולמיים - שפל מאז שנת 2014. צוקרברג ממוקם כעת אחרי שלושה מבני משפחת וולטון (מבעלי רשת הקמעונאות וולמארט) ושניים מבני משפחת קוק (בעלי התאגיד "קוק תעשיות").

רק לפני פחות משנתיים הונו של צוקרברג (38) עמד על 106 מיליארד דולר, שהכניסו אותו למועדון היוקרתי והמצומצם של 100 מיליארד דולר. הונו של צוקרברג זינק לשיא של 142 מיליארד דולר בספטמבר 2021, אז טיפסו מניות החברה למחיר של 382 דולר. חודש לאחר מכן השיק צוקרברג את המיתוג והשם החדשים – מטא - ומאז חלה הידרדרות עקבית בביצועים של החברה. בפברואר דיווחו בפייסבוק על אפס צמיחה חודשית במשתמשים, בתגובה נפלה המניה למחיר שפל, ומהונו של צוקרברג נמחקו 31 מיליארד דולר ביום אחד.

 

מארק צוקרברג פייסבוק מטא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד