כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
האברך המתרגם בראיון

הקנאי ממאה שערים הדהים את השופט: דרש להטיל מאסר בפועל

בפרקליטות המדינה דרשו מבית המשפט להשית עונש של עבודות שירות, אך האברך המשתייך לחוגי הקנאים שנאשם במאבקי 'יידישקייט' דרש מאסר בפועל. בנוסף, סירב לשתף פעולה עם בית המשפט הציוני בהיותו דובר יידיש ולפיכך אברך תרגם את דבריו לשופט • הסיפור המלא

הקנאי ממאה שערים הדהים את השופט: דרש להטיל מאסר בפועל
חרדי בבית המשפט. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הבוקר (שלישי) התקיים דיון בבית משפט השלום בירושלים בתיקו של האברך אברהם צבי לדרמן, תושב מאה שערים שמוכר בפעילותו הקנאית האקטיבית.

ללדרמן מספר תיקים ואישומים, כמו הפרעה בשטח עבודה בשכונות גילה והר ציון בירושלים בטענה על חילול קברים וכן השתתפות באירוע באזור מאה שערים, שם הותקף חייל חובש כיפה, לפיכך נעשה לו תהליך של "איחוד תיקים' והיום התקיים דיון שבו לדרמן אמור להודות ולקחת אחריות ואז יקבל עונש מופחת.

אלא שלדרמן שלא משתף פעולה כלל עם בית המשפט הציוני, לא היה מוכן לדבר עם השופט, לפיכך האברך משה לב ביקש לדבר במקומו בטענה שהאיש דובר את שפת האידיש ולכן לא ממש מתקשר, בית המשפט נענה לבקשה ומשה הודה ולקח אחריות בשמו, השופט דרש ממזכירות בית המשפט שבדיון הבא של הטיעונים לעונש ימונה ללדרמן מתורגמן רשמי שדובר את שפת האידיש.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך הדיון שבו התביעה מטעם הפרקליטות דרשה עונש של עבודות שירות לתקופה של ארבעה חודשים, לדרמן דרך סנגורו הדהים את השופט כשדרש דווקא מאסר בפועל ולא עבודות שירות.

בשיחה עם כתב 'בחדרי חרדים' מסביר העסקן משה לב, כי הדרישה למאסר בפועל נעשתה כי אנו יודעים שלדרמן שלא מכיר בציונים, לא יבצע את העבודות שירות ובסופו של דבר הן יומרו ל-4 חודשי מאסר בפועל במקומן, לכן העדפנו מראש לדרוש מאסר בפועל ואז מן הסתם יקבל חודש אחד של מאסר במקום 4.

קנאי מאסר בפועל עונש מאסר עבודות שירות לדרמן משה לב מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד