י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
נעצר בחשד לריגול

הלבנונים זועמים על שחרור בחור הישיבה

סיפורו של נוסע חרדי אמריקאי שנכנס ויצא מלבנון מעורר סערה בלבנון, כלי תקשורת זועמים כי סגרו את התיק מבלי להרחיב את החקירה. הוא עורר את חשדו של פקיד במלון WH בביירות אחרי ששם לב ששם משפחתו שונה מהדרכון ושכתוב שהגיע מישראל והוא נושא גם באזרחות ישראלית

הלבנונים זועמים על שחרור בחור הישיבה
הדרכון האמריקאי של בחור הישיבה צילום: באדיבות המצלם

התקשורת בלבנון תוהה וזועמת למה שוחרר בחור הישיבה בן 22 שהגיע לביירות לפני כמה ימים, בדיווחים בלבנון נאמר כי "למרות התרגלותה של לבנון להתערבויות של השגרירות האמריקאית בביירות להצלת סוכני אויב המחזיקים באזרחותה, כפי שקרה עם הסוכן עאמר אל-פחורי, שלא נשאר פקיד אמריקאי שלא התערב בעניינו לפני שהועבר עם מסוק אמריקאי מהשגרירות האמריקאית לקפריסין, נותרה השאלה מי נושא באחריות להיענות מהירה לבקשות אמריקאיות, בשעה שכל מי שעוסק בתחום האבטחה הנגדית יודע שמקרה כזה מצריך חקירות מקיפות שבהן מספר סוכנויות משתתפות, במיוחד שלבנון נמצאת בעיצומו של מלחמה עם המודיעין הישראלי על ידי גיוס מאות לבנונים באמצעות עמותות מזויפות?" כך מתפרסם הבוקר בלבנון.

לטענת העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה, לאחר שנכנס ללבנון עם דרכון אמריקאי, והחליט כי משך ביקורו מוגבל ל-24 שעות בלבד, "כלומר תקופה מספקת לסוכני האויב להשתמש בו כדי לבצע עבודת אבטחה ולעזוב במהירות? ראוי לציין כי מעצרו התבסס על שיחה שערך עובד במלון חמרה לאחר שנחשד בכך" נאמר בעיתון.

רועי קייס ראש תחום ערבים ב'כאן חדשות', מדווח, כי העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה מאשר את הפרסום ב'כאן חדשות' על צעיר חרדי אמריקני שנעצר בשבוע שעבר בביירות לחקירה ושוחרר בעקבות לחצים אמריקניים. העיתון פרסם תצלום של הדרכון שלו וגם של ההזמנה שלה שבה נכתב שהוא אזרח ישראלי ושמקום שהותו ישראל, מה שהוביל למעצרו ברחובות ביירות.

לפי הדיווח, הוא עורר את חשדו של פקיד במלון WH בביירות אחרי ששם לב ששם משפחתו שונה מהדרכון ושכתוב שהוא הגיע מישראל ושאזרחותו ישראלית. הפקיד הזעיק את מנגנוני הביטחון שעצרו אותו כשהיה ברחוב. העילה, הגעה ממדינת אויב וחשד שהוטלה עליו משימה כלשהי. הוא סיפר כי בא לטייל בכמה מדינות באזור. בעיתון טענו שעשה בוקינג ללילה אחד בין שני לשלישי וכי הוא שוחרר כעבור כמה שעות. אלא שבפועל הוא עזב את לבנון לאמירויות בלילה שבין חמישי לשישי. בעיתון הלינו על כך שסוגייתו לא נחקרה לעומק ועל ההתערבות האמריקנית שהובילה לשחרורו.

גורמים משפטיים הקשורים לחקירה צוטטו בעיתון ואמרו כי ההחלטה לשחררו התקבלה אחרי שהתברר שהוא לא עבר על החוק הלבנוני ולא היה מעורב בפעולת ריגול או פעולה ביטחונית: "אם הוא התכוון לבצע פעולה ביטחונית, הוא לא היה רושם בהזמנה שלו במלון פרטים אישיים על אזרחותו הישראלית ומקום שהותו בישראל".

עוד דווח בעיתון, כי "גורמים ביטחוניים רשמיים מסרו כי תקלה אירעה כאשר המטייל חצה את מעבר הביטחון מבלי לבדוק, שכן שמו (היהודי) אמור היה למשוך את תשומת ליבו של האחראי להחתמת הדרכון. המקורות דיווחו כי תוכן הטלפון שלו נבדק כשנעצר. גורמי ביטחון פנים, אישרו כי לא נמצא דבר חשוד בטלפון, וציינו כי החשד העיקרי לגביו הוא הנושא. על הגעתו ללבנון למשך 24 שעות. היא ציינה כי מבדיקת מצלמות המלון עולה כי הוא לא עשה דבר שימשוך תשומת לב או יעורר חשד".

העיתון ציטט מקור ביטחוני שאמר כי אם הוא מרגל "הוא לא היה רושם בבקשת הזמנת המלון פרטים על עצמו, כגון אזרחותו הראשונה (ישראלי) ומקום מגוריו (ישראל). מנגד, גורמים נוספים העריכו בראיון לאל-אח'באר כי הוא ביצע את הזמנת המלון בעת ​​שהותו באיחוד האמירויות הערביות ולא בישראל, וכי מי שסיפקה את ההזמנה היא חברת שירותי תיירות אמירטית". לא ברור הדיווח של העיתון כי הבחור ישראלי, הם צילמו את הדרכון האמריקאי שלו, על פי המידע שיש ל'בחדרי חרדים', הבחור לא ישראלי, הלבנונים דיווחו כך כדי לתת נופך נוסף לסיפור.

ישראל לבנון ביירות ריגול בחור ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד