כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המחבלים יישארו במעצר

הפלסטינים בשכם סיכמו על שחרור העצורים בעימותים

בשכם סוכם לפנות בוקר (רביעי) על חזרה לשגרה בעיר לאחר שנציגי הפלגים הפלסטיניים הגיעו להבנות עם המפקדים המקומיים של מנגנוני הביטחון, בעקבות העימותים הקשים שפרצו אתמול בעיר לאחר מעצרם של שני פעילי חמאס המבוקשים בישראל בידי הרשות

הפלסטינים בשכם סיכמו על שחרור העצורים בעימותים
מחנה הפליטים בשכם, ארכיון צילום: פלאש 90

בשכם סוכם על השבת הסדר ושחרור העצורים בעימותים: ג׳קי חורי, מדווח באתר 'הארץ' כי על פי הסיכום התושבים שנעצרו אתמול על ידי כוחות הביטחון של הרשות הפלסטינית בעת העימותים - ישוחררו, למעט מי שגרמו נזק מכוון לרכוש ציבורי וביצעו שוד או גניבה.

עוד סיכמו הצדדים, כדי להרגיע את הרוחות, כי יעשו צעדים מול נציגי הרשות כדי להגיע להסכמות בעניינו של העצור מוסעב אשתייה, מבכירי המבוקשים על ידי ישראל באזור.

כמו כן סיכמו לדרישת הפלגים כי הרשות לא תרדוף פלסטינים המבוקשים על ידי ישראל, אלא בתנאי שהם מפרים את החוק הפלסטיני. על פי הדיווח ב'הארץ' ראשי המנגנונים בשכם הבהירו שאין בכוונתם לשחרר את המבוקשים העצורים. לפי דיווחים פלסטינים העצור השני לצד אשתייה הוא מוחמד טבילה. שנייהם היו בראש רשימת המבוקשים מאז שאבראהים א-נאבולסי נהרג בחודש שעבר בפעילות הימ"מ בשכם. אשתייה היה חלק מחוליית חמושים מקומית שכונתה "גדוד שכם" או "אריות שכם" ולפי החשד, הוא היה מעורב בירי לעבר כוחות ישראליים ולעבר מתפללים בקבר יוסף.

עוד דווח, כי דובר מנגנוני הביטחון הפלסטיניים טלאל דוויקאת מסר כי מעצרם של אשתייה וטבילה בוצע במסגרת "צרכים ביטחוניים" של מנגנוני הרשות. הוא הוסיף כי מצבם של שני העצורים טוב, וכי יתאפשר לנציגים של ארגוני זכויות אדם לבקרם. בנוגע למותו של תושב שכם, פיראס יעיש, בן 53, כתוצאה מירי בראשו אמר דוויקאת כי לפי חקירה ראשונית, כוחות הביטחון לא היו נוכחים בזירת הירי, והוסיף כי נסיבות מותו של יעיש נבדקות. לפי הדיווחים, יעיש לא היה מעורב בעימותים אלא נקלע למקום.

בעימותים שפרצו אתמול, תושבים בעיר הבעירו צמיגים, יידו אבנים לעבר הכוחות ובאזור הכיכר המרכזית נשמעו קולות ירי. חמושים בשכם ובג'נין יצאו לרחובות והזהירו את אנשי מנגנוני הביטחון של הרשות מפני שיתוף פעולה עם ישראל, ובג'נין נפתחה אש לעבר בניין המושל. תושב שכם נורה בראשו ונהרג בעימותים ושניים נוספים נפצעו.

מהומות שכם רשות פלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד