כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מדריך: איך לבחור תיק צבא מושלם שישמור על הגב של החיילים

איך לבחור את התיק הנכון עבור המתגייסים שלכם? למה במיוחד כדאי לשים לב? כל התשובות במדריך הזה

מדריך: איך לבחור תיק צבא מושלם שישמור על הגב של החיילים
תיק חיילים צילום: FREEPIK

תיק גב לשירות צבאי הוא מתנה נפלאה לא רק לשנים שהם יבלו במדים אלא מדובר בתיק איכותי שישמש אותם גם לטיול שאחרי הצבא, לטרקים, מחנאות, שביל ישראל ומה לא.

איך לבחור את התיק הנכון עבור המתגייסים שלכם? למה במיוחד כדאי לשים לב? כל התשובות במדריך הזה. 

בשיתוף:  תיק קו – עיצוב וייצור תיקים ממותגים

האם צריך בכלל לרכוש תיק לשירות הצבאי?
ובכן, ביום הגיוס צה"ל מספק למתגייסים תיק - חיילים המיועדים לשירות קרבי מקבלים צ'ימידן וחיילים המיועדים לשירות עורפי מקבלים קיטבג. אז למה בכל זאת מתגייסים רבים מגיעים ליום הגיוס מצוידים בתיק משלהם?

יש לתופעה זו שלוש סיבות מרכזיות:

  1. בריאות: התיקים הצה"ליים מספקים תמיכה בסיסית בלבד לגב ולכתפיים, ואילו תיקי גב לחיילים יכולים להציע תמיכה טובה יותר, שתשמור על גבם ותאפשר להם נוחות נשיאה גדולה יותר.

  2. יופי: התיקים הצה"ליים באים בגוון ירוק, ואילו תיקי גב לחיילים מגיעים בצבעי שחור, כחול וצבעים אחרים שהופכים אותם שימושיים למטרות אחרות מלבד השירות הצבאי. כמו שציינו, מדובר בתיקים איכותיים שיישמרו לאורך שנים ויאפשרו לחיילים שלכם להנות מהם גם שנים לאחר השחרור.

  3. היערכות קודמת: רבים מעדיפים לארוז את הציוד שקנו עוד לפני ההגעה לבקו"ם, ומסיבה זו רוכשים תיק כחלק מרכישת כלל הציוד.

איך לבחור תיק גב לצבא
התייעצנו עם חברת תיק קו, חברה שמשווקת תיקי לחיילים (למידע נוסף >>>) כדי להבין מהם הפרמטרים פרמטרים החשובים בבחירת תיקים לחיילים. להלן הטיפים.

מערכת התמיכה בגב ובכתפיים

מדובר בתיק שילווה את החיילים במשך שנים, בסחיבה של ציוד שעשוי להיות כבד, ובמקרה של חיילים קרביים, תיק שיהיה עבורם "בית" הרחק מהבית ויכיל את כל צרכיהם לתקופות של שבועיים, שלושה ואף יותר. מסיבה זו, אנו ממליצים לבחור בתיק בעל מערכת תמיכה איכותית לגב ולכתפיים, הכולל כתפיות עבות ומרופדות. שדרוג נפוץ הוא מוטות אלומיניום המאפשרים לתיק יציבות גדולה יותר, בדגש על מערכת הגב.

מערכת התמיכה במותניים

ככל שהתיק שוקל יותר, כך חשוב יותר שיהיו לו חגורות מותניים, שמקלות מאוד את הלחץ על הכתפיים ומאפשרות מאזן נכון יותר של משקל התיק על הגוף.

רצועות הידוק

תפקידן של רצועות ההידוק הוא להגן על תאי התיק ועל הרוכסנים. ככל שהתיק מלא יותר זה מפעיל לחץ על הרוכסנים. רצועות ההידוק מקטינות את הלחץ ומונעים שחיקה של הבד והרוכסנים העלולה לגרום לקריעתם.

עכשיו, כשיש לנו תמונה מקיפה בנוגע להגנה הבריאותית שתיק צבאי יכול וצריך להעניק למתגייסים, נעבור להחלטה החשובה הבאה בבחירת התיק הנכון.

נפח תיק המתאים לצרכים

באיזה גודל צריך להיות התיק הצבאי? הנה כללי האצבע מהניסיון שלנו:

  • חיילים בשירות קרבי, שפוגשים את הבית אחת לשלושה שבועות, זקוקים לציוד רב במיוחד בתקופת החורף. ההמלצה לחיילים קרביים היא תיק בנפח של 80 עד 100 ליטר.
  • חיילים שיוצאים הביתה אחת לשבועיים יכולים להסתפק בתיק בנפח קטן יותר: 60 עד 80 ליטר יענה על הצרכים בצורה טובה.
  • חיילים שיוצאים הביתה אחת לשבוע זקוקים לתיק בנפח מקסימלי של 60 ליטר.
  • חיילים בשירות עורפי היוצאים לביתם מדי יום יכולים להסתפק בתיק בנפח 35 ליטר עד מקסימום 50 ליטר.

אלו כללי האצבע, אולם כמובן ככל שתדעו יותר על תנאי השירות, אופי הציוד שנדרש לסחוב וכו', זה יקל עליכם להחליט על הנפח המתאים ביותר לתיק הצבאי עבור המתגייסים.

כיסוי למערכת הגב

תיקי גב איכותיים לשירות צבאי כוללים על פי רוב כיסוי למערכת הגב. הכיסוי שומר על מערכת הכתפיות ועל חגורת המותניים מפני בלאי ושחיקה. מה עלול לשחוק את מערכת הגב ולפגוע בבריאות החייל שלנו? חשוב לזכור שהתיק הצבאי יבלה זמן רב בשטח, על רצפת הרכבת, מטולטל בתא האחסון של אוטובוס או דחוק בתוך מערום עם עשרות תיקים אחרים. הכיסוי מעניק לתיק הגב הצבאי אריכות ימים משמעותית וזהו יתרון גדול שכדאי לשים לב אליו.

בד דוחה מים ועמיד בפני קריעות

בשירות קרבי, התיק הצבאי עתיד לעבור טלטלות וזעזועים שישחקו את הבד. חשוב לבחור מראש בד איכותי ועמיד בפני שחיקה וקריעה. בנוסף, חשוב לבחור בד דוחה מים ונוזלים אחרים. החיילים שלכם יודו לכם על שחשבתם על נקודה זו, כשיירד גשם והתיק שלהם יישאר יבש, או כשהג'ריקן הפלוגתי ינזול על התיק שלהם..

פתיחת מזוודה בתא המרכזי

בשונה מרוב תיקי הגב, חשוב להקפיד ששיטת הפתיחה של התיק הצבאי היא בצורה של מזוודה, כלומר שהתא המרכזי נפתח על ידי מינימום שלוש פאות ולא שתי פאות. בדרך זו ניתן לאחסן פריטים גדולים יותר ובכמות גדולה יותר.

חלוקת תאים טובה ושימושית

שימו לב שמלבד התא המרכזי, ישנם תאים נוספים שהחיילים יכולים לסדר בדרך שימושית שתאפשר להם למצוא בקלות ובמהירות את הדבר לו הם זקוקים.

אחריות יצרן

אנו ממליצים לבחור ביצרן תיקי גב המעניק אחריות לפחות למשך כל תקופת השירות הצבאי, וגם מעבר לכך.

אנו מקווים שהמדריך סיפק לכם טיפים חשובים כדי לבצע בחירה נכונה וטובה יותר של תיק גב לשירות צבאי, כזה שישמור על גבם של החיילים וגם ישמש אותם לאחר תום השירות. אם אתם זקוקים להכוונה נוספת, אנו עומדים לרשותכם. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר לשיחת ייעוץ ללא התחייבות.

תיקים צבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד